۷ فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل برای سال ۲۰۲۰ بر اساس مطالعات سایتهایی چون SearchMetrics، Backlinko و SEO PowerSuite، به شما معرفی می شود که بیشترین بازخورد را در سئوی سایت داشتهاند.
همانطور که می دانید گوگل بیش از ۲۰۰ مؤلفه را برای رتبه بندی وبسایتها در نظر میگیرد.
بکلینکها همچنان در سال ۲۰۲۰ هم به عنوان یکی از مهمترین سیگنالهای برتری و قدرتنمایی از طرف گوگل مطرح میشوند.
البته با یک بکلینک ساده از سایتی دورافتاده یا حتی معتبر، به تنهایی نمیتواند در سئوی سایت شما تاثیرگذار باشد؛ برای ساخت بک لینکها باید نکاتی را راعایت کنید تا وضعیت سئوی شما را بهتر کند؛ در غیر این صورت همان بکلینکها باعث سقوط رتبه شما در نتایج میشود.
امتیاز لینک (Link Score)
گوگل در راهنمای مختلف به این موضوع اشاره کرده که این فرآیند را به کمک معیاری بهنام امتیاز لینک یا Link Score انجام میدهد.
این عدد براساس امتیاز کیفی هرکدام از لینکهای ورودی به علاوه تعداد لینکهای دادهشده به وبسایت به دست میآید.
با توجه به این که تعداد لینکها موضوعی مهم در این امتیازدهی است با اینحال شما نمیتوانید در سال ۲۰۲۰ برای بالابردن امتیاز، لینکهای اسپم و کمارزش بسازید؛ در گذشته لینکهای بیکیفیت برای افزایش رتبه سایت شما در نظر گرفته نمیشدند، اما امروز و با وجود الگوریتمهایی مثل پنگوئن، این لینکها میتوانند باعث پنالتی و کاهش رتبه سایتتان شوند.
۷ فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل برای سال ۲۰۲۰
محتوا به دلیل تاثیر زیادی که در سئو سایت دارد ، همیشه یکی از مهمترین و اصلی ترین فاکتورهای رتبهبندی گوگل است.
۷ فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل برای سال ۲۰۲۰
زیربنای فنی سایت شما نقش مهمی در سئو دارد.
سایت شما علاوه بر سالم و بینقص بودن باید فاکتور سرعت و ریسپانسیو بودن نیز در ان اعمال شود.
۷ فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل برای سال ۲۰۲۰
تا همین چند سال پیش، گوگل طبق یک سری فاکتورهای از پیش تعیین شده در سطح وب، سایتهای مختلف را بررسی و صفحات را رتبهبندی میکرد.
به مرور زمان، وبمستران و سئوکارها توانستند با شناخت چگونگی عملکرد الگوریتمهای گوگل، دست به تقلب و اصطلاحاً سئو کلاه سیاه بزنند و گوگل را دچار مشکلات مختلفی کنند.
در نتیجه رفتار کاربر شد مرکز توجه گوگل و بیشتر فاکتورها بر اساس کاربر شکل گرفت.
بر اساس گوگل ،کاربرانِ در حالِ جستوجو، بهترین قضاوت کنندگان هستند.
نکته مهم دیگر در رتبهبندی، موضوع برند و آگاهی مخاطبان از برند شماست.
از نظر گوگل، زمانی یک سایت لایق بودن در صفحات اول و نتایج اول را دارد که مخاطبان علاقهمند زیادی داشته باشد.
مهمترین عاملی که میتواند روی برندسازی سایت شما در گوگل و البته برای کاربران تاثیر مثبت داشته باشد، محتوای مفید و جذابی است که مخاطبان را ترغیب به بازگشت دوباره به سایت کند. علاوه بر این، فعالیت صحیح در شبکههای اجتماعی میتواند باعث ایجاد مخاطبان مستقیم و بازگشتی برای سایت شود. در نهایت هم تبلیغات، روی برندسازی و جستجو نام برند شما تاثیرگذار خواهد بود.
۷ فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل برای سال ۲۰۲۰
گوگل که رفتار کاربر برایش مهم است قابلیت جستجوی صوتی را برای افراد فراهم کرد.
در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، جستجوهای صوتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی به شدت افزایش یافت.
در ایران هم نرخ جستجوهای صوتی در هر حال رو به رشد است اما نه به سرعت کشورهای غربی .
چطور در سال ۲۰۲۰ برای جستجوهای صوتی بهینه باشیم؟
برای امنتر کردن سایتتان و البته جلب نظر گوگل، گواهینامه امنیتی ssl یا همان https آن را فعال کنند.
اما در سال جدید، دیگر صحبت از پیشنهاد نیست، این یک هشدار است!
۷ فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل برای سال ۲۰۲۰
سئو یک مبحث چند بعدی است که همواره در حال کامل شدن است.
از این جهت تمرکز روی تمام جزئیات سئو سایت ممکن نیست یا حداقل سخت است.
اگر اولویت و توجه خود را بر مهمترین فاکتورهای سئوی سال جدید بگذارید و حواستان به فعالیت رقبا باشد، شانستان برای پیشی گرفتن از آنها در نتایج جستجو افزایش پیدا میکند.