نماد اعتماد الکترونیکی در فروشگاه های اینترنتی جهت تایید صلاحیت و هویت آنها اعطا می شود. ای نماد جهت احراز هویت فروشگاه های اینترنتی به ثبت می رسد. نماد اعتماد الکترونیکی لوگوی است برای جلب اعتماد مشتریان و خریداران سایت شما. ای نماد باعث می شود که خریداران با خیال آسوده از سایت شما خرید کنند. ای نماد صرفا متعلق به فروشگاه های اینترنتی می باشد. سایت های که نماد اعتماد الکترونیکی دارند متعهد هستند که رضایت مشتریان را در خرید اینترنتی جلب نمایند. این لوگو منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر میشود.
دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد باید شرایط زیر را داشته باشید:
ای نماد متعلق به سایت های است که خرید و فروش در آنها انجام می شود. در سایت های که صرفا درباره محصولات یا خدمات اطلاع رسانی می شود و امکان خرید و فروش وجود ندارد نیازی به این لوگو ندارند.
درج مشخصات محصولات یا خدمات از دیگر شرایط دریافت ای نماد می باشد. قیمت و تعرفه کالا یا خدماتی که در سایت عرضه می شود تعیین شده باشد. ارائه اطلاعات خرید در قالب پیش فاکتور یا سبد خرید ضروری می باشد.
امتیاز دامنه سایت های حقیقی ثبت شده باید به نام شخص درخواست دهنده نماد اعتماد باشد. همچنین امتیاز دامنه افراد حقوقی باید به نام شرکت یا یکی از اعضای هیئت مدیره باشد. در سایت Whois اطلاعات تمام افراد صاحب دامنه درج می شود. با ورود به این سایت و قسمت جستجو آدرس دامنه سایت خودتان را وارد کنید و روی دکمه SEARCH کلیک کنید.
تایید صلاحیت فردی شما از سمت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا از دیگر شروط دریافت ای نماد می باشد. تایید صلاحیت نیازی به مراجعه حضوری ندارد و نتیجه استعلام در پرونده نماد در سامانه به ثبت می رسد و برای شما ایمیل می شود. چنانچه جواب استعلام منفی باشد یعنی هویت فرد متقاضی رد صلاحیت شده است و امکان درخواست مجدد نخواهد داشت. اما شخص با ورود به پنل کاربری خود دسترسی به این اماکن را دارد که درخواست فرجام خواهی یا همان بررسی مجدد صلاحیت فردی را به ثبت برساند. البته برای این درخواست باید به دادگاه تشکیل پرونده مراجعه نمایید و مدارکی مثل رأی دادگاه مبنی بر برائت، سند مشخص کننده اجرای حکم صادر شده توسط دادگاه، مدرکی که نشاندهنده مختومه شدن پرونده سوء سابقه و یا هرگونه سند دال بر رفع مشکل سوء سابقه را به همراه درخواست فرجام خواهی به ایمیل سایت اینماد به نشانی [email protected] ارسال نمایند.
از دیگر Aرایط اخذ ای نماد داشتن ۱۸ سال سن مس باشد. چنانچه متقاضی دریافت ای نماد کمتر از ۱۸ سال باشد باید حکم رشد به دادگاه ارائه دهد. در قوانین قدیمی داشتن کارت پایان خدمت ضروری بود اما با تغییر قوانین بدون کارت پایان خدمت نیز می توان جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کرد.
داشتن نماد اعتماد الکتریکی باعث افزایش نرخ بازدید سایت و افزایش ترافیک سایت می شود. از دیگر مزایای مهم داشتن ای نماد موارد زیر را می توان نام برد:
سایت های که در ای نماد به ثبت می رسند ، بررسی اعتبار و کیفیت آنها با ستاره نمایش داده می شود. به گونه ای که هرچه سطح اعتماد و کیفیت عملکرد یک وب سایت بالا باشد ستاره بالاتری دریافت می کند. معرفی انواع نماد اعتماد الکترونیکی :
شماره تماس : ۰۹۱۳۵۷۵۷۰۳۰ |
شماره دفتر:۰۳۱۹۵۰۱۰۲۵۸ |
شماره پشتیبانی :۰۳۱۳۲۲۳۱۵۷۳ |
آدرس: اصفهان،خيابان چهارباغ خواجو، انتهای خیابان عافیت، بن بست شاد(۸)،پلاک ۳۰ |
بعد از تایید آدرس ، شماره تلفن محل فعالیت کسب و کار اینترنتی و استعلام صلاحیت فردی ، در صورتی که در اولین فرصت نسبت به رفع نواقص و تکمیل مدارکی که از سوی کارشناسان تعیین می شود اقدام نماید ، می توان گفت اعطای نماد اعتماد الکترونیکی ۷ الی ۱۰ روز زمان می برد.
سازمان توسعه تجارت الکترونیکی با انتشار اطلاعیهای بیان کرد که طبق قوانین جدید ، هزینه اعطای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد برای کسب و کارها ۱۷۵ هزار توامن می باشد. این مبلغ اعلام شده هزینه دو سال می باشد ، همچنین این سازمان اعلام کرد مشترکین امکان پرداخت این هزینه را در دو قسط دارند. پیشتر اینماد به صورت یکساله اعطا میشد و حالا به صورت دو ساله داده میشود. علاوه بر این مبلغ یک هزینه جداگانه برای هزینه پست نیز دریافت می شود.
لازم به ذکر است بیان کنیم که تمام مراحل اخذ ای نماد به صورت اینترنتی انجام می شود و نیاز به مراجعه حضوری ندارد. تنها سایت رسمی جهت اعطای ای نماد سازمان توسعه تجارت الکترونیکی می باشد. مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی :
در مرحله اول با ورود به سایت ای نماد روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک نماید و اطلاعات درخواستی را وارد نماید. پس از ایجاد حساب برای دریافت ای نماد برای ورود به سامانه با نام کاربری و رمز عبور خود اقدام نماید.
در این مرحله پس از ورود به حساب کاربری خود با کلیک روی گزینه تکمیل اطلاعات ، مشخصات و اطلاعات درخواستی را در فرم مورد نظر تکمیل نماید. پس از این عملیات گزینه بارگذاری مدارک را انتخاب نمایند.
در قسمت احراز هویت ، کد دریافتی را به شماره موردنظر با تلفن همراه خود ارسال نمایید. پس از گذست زمان کوتاهی از سامانه خارج شده و جهت ادامه مراحل مجدد وارد شوید. در این بخش تلفن ثابت نیز احراز هویت می شود.
با ورود به این مرحله باید اطلاعات مورد نیاز در مورد کسب و کار خود را وارد نماید.
پس از افزودن اطلاعات کسب و کار خود به منظور دریافت تاییدیه فنی ، گزینه مدیریت کسب و کار را انتخاب کنید. تاییدیه فنی جهت بررسی هویت فرد متقاضی می باشد که امکان دسترسی مجاز به سایت ثبت شده را دارد.
با انتخاب گزینه لیست خدمات و مجوز ها در این مرحله ، نوع محصول یا خدمت خود را مشخص می کنید. اگر خدمتی که ارائه می دهید نیازمند مجوز باشد ، باید مجوزهای لازم را بارگذاری کنید.
با راهیابی به این مرحله لازم است در نظر سنجی سازمان توسعه تجارت الکترونیکی شرکت کنید.
احراز اطلاعات کسب و کار به منظور تایید آدرس محل فعالیت، ایمیل و شماره تماس کسب و کار اینترنتی صورت میگیرد. برای تایید شماره تلفن با شماره درج شده در این بخش تماس می گیرید و پس از درخواست کد تایید آن را وارد می کنید. روی گزینه ارسال ایمیل جهت تایید ایمیل کلیک کنید ، سپس کد دریافتی را در کارد مربوطه وارد نماید. جهت تایید و صحت آدرس وارد شده یک کد به آدرس پستی شما ارسال می شود و در بخش مورد نظر این کد را وارد نماید. پس از اتمام این مراحل گزینه تایید را انتخاب نماید.
با تکمیل اطلاعات در مراحل قبلی پرونده شما باید از سوی کارشناسان تایید و بررسی شود. برای بررسی پرونده گزینه ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس را انتخاب کنید.
با ورود به این مرحله فایل تعهد نامه را پرینت گرفته و سپس تکمیل نماید. بعد از تکمیل یک گواهی امضا از دفتر خانه دریافت کنید. تعهدنامه به منزله پذیرش پیگیریهای قانونی و تعلیق نماد پس از نقض تعهدات یاد شده است.
پس از پشت سر گذاشتن تمام این مراحل و تایید نهایی کارشناسان ، نماد اعتماد شما صادر می شود. پس از اخذ ای نماد کد و لوگو آن در دسترس شما قرار می گیرد.
شماره تماس : ۰۹۱۳۵۷۵۷۰۳۰ |
شماره دفتر:۰۳۱۹۵۰۱۰۲۵۸ |
شماره پشتیبانی :۰۳۱۳۲۲۳۱۵۷۳ |
آدرس: اصفهان،خيابان چهارباغ خواجو، انتهای خیابان عافیت، بن بست شاد(۸)،پلاک ۳۰ |