تولید محتوا عبارت است از نوشتن ، طراحی ضبط یا ساخت هر چیزی که برای انسان قابل درک باشد و در تمام زمینه ها قابل انتشار است. با ایجاد محتوا به کسب درآمد و رسانه سازی و … می رسیم. به زبان ساده تر در دنیای دیجیتال هر چیزی که می بینیم ، می شنویم یا میخوانیم محتوا محسوب می شود. همه ما با محتوا ها در زندگی روزمره سروکار داریم ، کلیپ های منتشر شده ، پادکست ، ویدئو های منتشر شده در شبکه های اجتماعی ، مقالات و… همگی نوعی محتوا هستند که در قالب های متفاوت انتشار یافته اند. تولید محتوا در بستر های دیجیتالی و غیر دیجیتالی امکان پذیر است. به شخصی که مسئولیت ایجاد محتوا را به عهده دارد کارشناس محتوا می گویند. ایجاد محتوای اصولی به بازاریابی ، فروش ، افزایش آگاهی از برند ها و به طور کلی به رونق کسب و کار کمک می کند.
تواید محتوا در عصر دنیای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است. به گفته نویسنده معروف ست گودین تمام آن چیزی که از بازار یابی باقی می ماند ، بازاریابی محتوا است. در عصر جدید کاربران و مشتریان تنها به دنبال خرید و دیدن محصولات نیستند و تمایل به شنیدن قصه های محصولات را دارند. می توان گفت تولید محتوا به همین دلیل برای کسب و کار ها حائز اهمیت است. استفاده درست از بازاریابی محتوا و داشتن دانش محتوا باعث رونق کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای آنلاین می شود.
استراتژی و برنامه ریزی محتوا شما باید در راستای هدف های بازاریابی شرکت شما باشد. زمانی که از هدف های هوشمندانه استفاده کنید متوجه می شوید که ، جذب بازدید کنندگان سایت شما افزایش می یابد. محتوای تولیدی باید به اهداف شرکت شما مطابقت داشته باشد و باعث شود تا شما نتیجه مطلوبی را کسب کنید. بدون ایجاد برنامه اگر تولید محتوا داشته باشید مانند این است که یک ساختمان را بدون طرح شروع به ساخت کنید. در استراتژی محتوا باید پاسخ به سوالاتی مانند : با ایجاد محتوا قرار است از کجا به کجا برسیم؟ محتوا را چطور و در چه بستری منتشر کنیم؟ چرا باید محتوا تولید کنیم؟ محتوا برای چه مخاطبانی بنویسم و…. را بدانیم.
شماره تماس : ۰۹۱۳۵۷۵۷۰۳۰ |
شماره دفتر:۰۳۱۹۵۰۱۰۲۵۸ |
شماره پشتیبانی :۰۳۱۳۲۲۳۱۵۷۳ |
آدرس: اصفهان،خيابان چهارباغ خواجو، انتهای خیابان عافیت، بن بست شاد(۸)،پلاک ۳۰ |
اولین قدم در تولید محتوا ، شناخت مخاطب و ایجاد محتوای است که او را جذب کند تا برای مطالعه آن زمان بگذارد. با اینکار شما به راحتی می توانید محتوا مورد علاقه مخاطب خود را انتخاب و انتشار دهید. پرطرفدار ترین انواع محتوا شامل موارد زیر است:
عمده کاربرد نوشته های طولانی در تولید محتوا جهت آموزش و اطلاع رسانی می باشد. چون این مطالب آموزنده هستند و باید تمام اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در اختیار او قرار دهند ، هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد کلمات ندارند.
هدف از انتشار محتوا در وبلاگ ها ، آگاهی مخاطبان از آن چیزی است که در کسب و کار شما می گذرد. وبلاگ ها مطالبی ساده و ای هستند که باعث جذب کاربران می شوند. در ثبت وبلاگ ها بهتر است از محتوا طولانی استفاده نشود. به عنوان مثال شما دارای یک مزون هستید و قصد دارید مطالب مختصری در وبلاگ خود انتشار دهید. محتوا های شما می تواند شامل آموزش دوخت انواع لباس ، سابقه کاری ، دلایل برتری شما و… باشد. هرچه محتوا شما کیفیت بالایی داشته باشد کاربران بیشتری را جذب می کند.
در ایجاد پست مهمان باید به تعداد کلمات دقت کنید زیرا در ایجاد محتوا محدودیت کلمات دارید. معمولا تعداد زیادی از شرکت ها در سایت خود این محتوا را تولید می کنند. افزایش امکان دسترسی به سایت و ارتباط با خوانندگان از مزایای پست مهمان می باشد.
باید به فکر دسته بندی مطالب خود باشید ، اگر یک وب سایت در تجارت الکترونیک دارید همچنین ، هر دسته بندی محتوا می تواند شامل ۲۰۰ کلمه باشد. استفاده از کلمات برای شما به چگونگی معرفی محصولات و کسب و کار شما وابسته است.
جهت تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام باید تسلط و آشنایی کامل نسبت به این برنامه را داشته باشید. جلب توجه و اعتماد شرکت های که در اینستاگرام پیج دارند نیازمند چند فاکتور مهم از جمله موارد زیر می باشد:
مطالعه بیشتر
کارشناس تولید محتوا باید دانش و تسلط کافی به موضوع محتوا داشته باشد. محتوا های تولید شده در سایت ها باید از کیفیت بالا برخوردار باشند ، تا مورد توجه کاربران و موتورهای جستجو قرار بگیرد. کارشناس ایجاد محتوا باید شخصی متخصص و با تجربه باشد و در مهارت های مانند : نویسندگی ، طراحی ، اصول بازاریابی و دیجیتال ، کپیرایتینگ و سئو سایت تسلط داشته باشد.
شماره تماس : ۰۹۱۳۵۷۵۷۰۳۰ |
شماره دفتر:۰۳۱۹۵۰۱۰۲۵۸ |
شماره پشتیبانی :۰۳۱۳۲۳۱۶۹۸۲ |
آدرس: اصفهان،خيابان چهارباغ خواجو، انتهای خیابان عافیت، بن بست شاد(۸)،پلاک ۳۰ |
ابزاری که در ایجاد یک محتوا به ما کمک می کنند ، ابزار تولید محتوا نام دارند. این ابزار ها در تولید انواع محتوا صوتی ، تصویری ، ویدئویی و متنی از اهمیت بالایی برخوردارهستند. ابزار های ایجاد محتوا وسیله ای جهت تولید و ارتقا محتوا شما کاربرد دارند. به طور کلی این ابزار ها به سه گروه : ابزار های تولید محتوای صوتی ، ابزار های تولید محتوا ویدئویی و
ابزار های تولید محتوای تصویری یا اینفوگرافیک تقسیم بندی می شوند.