پست مهمان چیست؟
2018-09-27فولاد نطنز
2019-03-31نسخه کامل برای افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسا
در دوره فعلی بسیاری از کسب وکارها،مشاغل و سازمانها،بخشی از وظایف خود را از طریق یک وب سایت انجام میدهند. وبسایتی که خدمات و محصولاتشان را معرفی کند یا زمانبندی و الویت انجام کارها را مشخص کرده و یا حتی صرفا بصورت اطلاع رسانی و خبری از آن استفاده میکنند. درواقع در عصر فعلی ، هر کسب وکاری که به هر روش خود را بسمت اینترنتی شدن سوق ندهد بزودی با کاهش شدید مخاطب و مشتریان روبرو خواهد بود. اما مهمترین نکته بعد از طراحی سایت برای خودتان این است که چطور میتوان مخاطبان سایت را زیاد کرد و یا اصطلاح عامیانه تر این که چطور بازدید سایت را بالا برد ؟
شاید تا کنون به این نکته فکر نکرده باشید که افزایش بازدید سایت چه اندازه و چطور میتواند به شما و کسب و کارتان کمک کند. افزایش بازدید سایت میتواند بسیار سودمند باشد :
بهبود رتبه الکسا : الکسا نام نهادی است که به وبسایتهای اینترنتی بر اساس فیلدهای مختلفی امتیاز میدهد. هرچه بازدید سایتی بیشتر باشد رتبه پایینتر(بهتر) در الکسا کسب میکند و اعتبار بیشتری خواهد داشت.
افزایش فروش : با یک مثال ساده ، مقایسه کنید مغازهای را نبش یک چهارراه بسیار شلوغ و مغازه دیگری در یک کوچه بن بست ! بنظر شما کدام یک فروش بهتری دارد ؟ اگر پاسخ شما مغازه اول است حال به این سوال پاسخ دهید که چرا مازه اول فروش بیشتری دارد ؟ درست است ! اصلی ترین دلیل آن مخاطبین بیشتر است. هرچه مخاطبین بیشتری داشته باشید شانس بیشتری برای پیدا کردن مشتری دارید.
برند شدن شما : وقتی تعداد زیادی مخاطب دارید ، آرام آرام بعنوان یک متخصص در زمینه خودتان شناخته میشوید. این یک طرح دیربازده ولی قطعی است. مخاطبی که هر روز شما جلو چشمم هستید ، حتی اگر به شما نیاز نداشته باشد ، اما در اولین نیازی که به محصول یا خدمات مشابه شما پیدا میکند تنها نام شما را در ذهن دارد
افزایش بازدید سایت | از کجا شروع کنیم؟
شاید نگران این باشید که برای افزایش بازدید سایتتان نیاز به دانش و علم خاصی داشته باشید که از عهده آن برنیایید . حقیقت این است که برای افزایش بازدید سایت نیاز است یک دانش مقدماتی از طراحی سایت ، سئو و تولید محتوا داشته باشید. اما یادگرفتن این موارد در حد نیاز شما کار سختی نیست و براحتی میتوانید از بستر اینترنت این دانش را کسب کنید. اما از آنجا که نگرانم در نیمه مطالعه این مقاله، دلسرد شوید و ناامید سراغ کار دیگری بروید ، پیشنهاد میکنم یکبار این مقاله را کامل مطالعه کنید . شاید لازم باشد برخی قسمتها را دوبار مطالعه کنید اما بهتر است بگویم این بهترین نسخه برای افزایش بازدید سایت بطور اصولی و استاندارد است.
افزایش بازدید سایت
در این نوشته ما مهمترین، راحتترین و کارآمدترین روشهایی که برای افزایش ترافیک سایت استفاده میشود را معرفی میکنیم. برای درک بهتر موضوع، میتوانم این بحث را به بخشهای زیر تقسیم کنم:
- بالا بردن بازدید سایت از طریق تولید محتوا
- افزایش بازدید سایت با استفاده از تبلیغات
- افزایش بازدید از طریق سئو
- بهبود ترافیک سایت از طریق شبکههای اجتماعی
- افزایش ترافیک سایت از طریق خبرنامه ایمیلی
- آنالیز و تحلیل
افزایش بازدید سایت از طریق تولید محتوا
هنوزم هم بهترین راه افزایش بازدید ، بهبود رتبه الکسا و ارتقا سئو سایت ، بی شک تولید محتوا است. درباره اهمیت تولید محتوا بسیار تاکید کردیم با این حال توضیحاتی را در این قسمت بصورت تکمیلی برای شما آماده کردیم که مطالعه آن قطعا تکرار مکررات است اما خالی از لطف نیست :
الف – محتوای خوب تولید کنید
محتوا خوب ، محتوای ناب و محتوای سبز همگی امتیاز بالایی برای شما در پی خواهند داشت. برای تولید محتوا به این 4 نکته دقت داشته باشید :
- استراتژی محتوا
- تهیه و تولید محتوا
- توزیع محتوا
- آنالیز و بررسی محتوا
درباره۳مورد اول در سایت مقالات زیادی داریم که میتوانید به آنها مراجعه و مطالعه کنید. اما در مورد آخر، بطور مفصل در پایان همین مقاله آن را بررسی میکنیم.
ب – در انواع مختلف محتوا تولید کنید
همینجا بگویم که هیچ فرمول اختصاصی و منحصر بفردی نیست که فکر کنید دیگران از آن استفاده میکنند اما شما ناچارید روش سختتر را بروید. یک قول اساسی به شما میدهم ، فرمول کلیدی این کار فقط خوب بودن است. برای کاربران بنویسید و مطالب دسته اول تولید کنید. اگر به اندازه کافی خوب باشید و صادقانه کار کنید خود کاربرانتان شما را با بقیه دوستانشان به اشتراک میگذارند و این بهترین روش بازاریابی است.
محتوای تولیدی شما میتواند به فرمتهای مختلفی باشد.فیلم ، عکس ، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، انیمیشن و یا پادکست. وقتی محتوای خود را به روشهای مختلفی و فرمتهای متنوع تولید میکنید در حقیقت برای هر سلیقه ای یک محتوا دارید. بنابراین هر نوع مخاطبی را میتوانید جذب کنید
ج – عنوان جذاب بنویسید
عنوانها (Headlines) شاید مهمترین بخش محتوای شما هستند. جایی که هم کاربران را میتوان با آن جذب کرد و هم موتورهای جستجو را. حتی بهترین مطلب را در وبلاگ خود نوشته باشید اگر یک عنوان جذاب و متقاعدکننده نداشته باشد ، خواننده هم نخواهد داشت.در وبسایت های بسیار پربازدید ، نویسندگان مقاله هر عنوان مقاله را تا 20 بار تغییر میدهند تا بهترین عنوان ممکن را پیدا کنند. آنها اهمیت این چند کلمه ابتدایی را بخوبی درک کرده اند. شما هم مطمئن باشید هرقدر عنوان های جذاب تر و متقاعدکننده تر داشته باشید شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارید. یک روش ساده این است که امروز محتوایی تولید و منتشر کنید. فردا دوباره سراغ آن بیایید و ببینید این عنوان چقدر خود شمارا جذب میکند. و همینطور چندروز بعد دوباره این کار را تکرار کنید.
افزایش بازدید سایت از طریق تبلیغات
تبلیغات تاثیرات بشدت مثبتی در افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما دارد. همین تبلیغات اگر اصولی و مستمر انجام گیرد باعث افزایش چشمگیر بازدید و بهبود بسیار خوب رتبه الکسای سایت میگردد. اما برای اینکه بتوانید بهتر از زمان و سرمایه خود استفاده کنید در اینجا به چند مورد از جزئیات تبلیغات اشاره میکنیم :
1 – تبلیغات گوگل
گوگل بی شک مرجع تمام جستجوها و پاسخگر هر کاربری در اینترنت است. تبلیغات از طریق گوگل با یک هزینه معقول میتواند شمارا به صدر نتایج جستجوی یک عبارت برساند. تبلیغات گوگل به این صورت است که اکانت خود را مبلغی شارژ میکنید و گوگل شما را بسته به پلنی که انتخاب کردید در بالای صفحه جستجو یا پایین آن نمایش میدهد. سپس به ازای هر کلیک مقداری از شارژ اولیه شما کم میکند تا این شارژ به صفر برسد. مزیت این روش سرعت دستیابی به نتیجه دلخواه است اما باید بدانید چطور از این فرصت کمال استفاده را ببرید. البته نا گفته نماند که بجز افزایش بازدید سایت ( و امتیازاتی که از این طریق کسب میکنید) تاثیر خاصی روی سئو سایت شما ندارد. بنابراین باید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که همه جانبه از آن استفاده کنید.
2- رپورتاژ آگهی
رپورتاژ یک گزارش خبری است که بطور نامحسوس در آن تبلیغا کسب و کار خودتان را میکنید و البته در سایتهای خبری بسیار پربازدید منتشر میشود. رپورتاژ بسیار پر منفعت است چرا که اگر متن جذابی بنویسید و کسب و کار خود را خوب معرفی کنید ، کاربران زیادی از طریق وبسایت منتشر کننده با شما و خدماتتان آشنا میشوند.درواقع شما بخشی از کاربران آن سایت خبری را به سمت وبسایت خودتان هدایت میکنید و میتوانید مخاطبین خود را چندین برابر کنید.
بعلاوه رپورتاژ آگهی بر سئو سایت شما هم تاثیرات بسیار خوبی دارد. چرا که میتوانید تعدای لینک در متن خبری خود ، به صفحات مختلف سایتتان بگذارید و از این طریق از یک سایت معتبر و پر بازدید بک لینک دریافت کنید. همچنین میتوانید با قرارداد یک فرم تماس، از مخاطبین جدید بخواهید ایمیل خود را در قسمت خبرنامه وارد کنند و لیست ایمیل مارکتینگ خود را هم گسترش دهید.
3- تبلیغات بنری
در این روش شما یک بنر با مفهوم تبلیغاتی خود ایجاد میکنید و در ازای پرداخت هزینه ، مدتی در یکی از وبسایتهای پربازدید آن را نمایش میدهید. این روش برای برندینگ و Awareness شما تاثیر خوبی دارد. یعنی باعث شناخته شدن شما در میان رقبایتان میشود. اما هزینه تبلیغات بنری معمولا بالاست.بنابراین اگر بودجه محدودی برای تبلیغاتی دارید سراغ این روش نروید. اما اگر نگران هزینه آن نیستید یکی از روشهای بسیار کارامد و پر سود برای شما خواهد بود که به محض قرارگیری در نتایج گوگل تاثیر خود را اغاز میکند.
بالا بردن بازدید سایت ازطریق سئو
سئو و محتوا دو بازوی قدرتمند شما در بازاریابی اینترنتی است. این دو مفهوم در کنار هم میتوانند به سایت شما بسیار کمک کنند و رتبههای خوبی برای شما ایجاد کنند.سئو مفهومی است که به آن بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو گفته میشود بهبود سئو سایت اصلی ترین اقدامی است که لازم است برای سایت خود انجام دهید. مهمترین فاکتورهایی که برای بهبود سئو سایت لازم است انجام دهید در اینجا برای شما آورده ایم..
1- سئوی On-Page را انجام دهید
در مورد سئوی داخل صفحات یا On-Page چند نکته بسیار اساسی وجود دارد که در افزایش بازدید سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد. در ادامه این موارد را برسی میکنیم :
- آدرس تمام صفحات خود را انگلیسی بنویسید و در آن حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید.
- سعی کنید Url های خیلی طولانی استفاده نکنید.
- حتما از تگهای H1, H2, H3 و … استفاده کنید. اینکار صفحات شما را برای گوگل خواناتر میکند و گوگل جایگاه بالاتری به شما میدهد و آمار بازدید سایت شما افزایش مییابد.
- در محتواهای خود از تصویر استفاده کنید و در تصاویر خود حتما از تگ آلت (Alt Tag)
- سایت خود را حتما برای موبایل و تبلت ریسپانسیو کنید.
- لینکسازی داخلی را فراموش نکنید. تاثیر لینکها فقط از سایتهای خارجی و بک لینکها نیستند. شما میتوانید با تولید محتوای پر مخاطب و لینک دادن از این مطالب به صفحات مد نظر خودتان ، سئو سایتتان در آن کلمات را بهتر کنید.
- دکمه اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی را هم حتما در سایت خود قرار دهید
2- پست مهمان بگذارید و پست مهمان قبول کنید.
البته شاید فکر کنید : پست مهمان ؟؟؟ مگر منسوخ نشده؟؟؟ باید عرض کنم پست مهمان اگر اصولی و صحیح استفاده شود میتواند ترافیک زیادی را از سایت پذیرنده پست مهمان به سمت سایت شما سرازیر کند پست مهمان خود را در یکی از سایتهای معتبر و پر بازدید قراردهید و نتیجه را ببینید. پست مهمان یک معامله دو سر برد است. هم برای سایتی که از این پست استفاده میکند، هم نویسندهای که این پست را مینویسد.وقتی پست مهمان مینویسید میتوانید علاقه مندانی از سایت پذیرنده را به سایت خودتان بکشانید. همچنین در یک سایت معتبر برایگان دیده شوید و هزینه تبلیغ هم نپردازید.البته تاکید میکنم که حواستان باشد محتوای باکیفیتی تولید کنید.
3- کلمات کلیدی دم دراز (Long-Tail Keyword) را انتخاب کنید.
کلمات کلیدی دم دراز اهمیت بسیار زیادی در سئو سایت شما دارند. هر قدر کلمه کلیدی شما به یک عبارت دم دراز نزدیکتر شود ، نتایج جستجو دقیقتر خواهد شد. در یک مثال ساده فرض کنید وبسایت شما درباره فروش عمده و محصولتان قهوه اسپرسو است و محدوده جغرافیایی شما شهر ری است. اگر تمرکز سئو شما روی کلمه قهوه باشد برای این کلمه 22.680 نتیجه در زبان فارسی جود دارد و شما باید با تمام این ها رقابت کنید. از طرفی ممکن است منظور کسی از سرچ کردن قهوه صرفا نحوه دم کردن آن باشد و نه خرید عمدهای آن. پس کلمه قهوه برای سایت شما بدترین انتخاب است. حالا فرض کنید روی خرید قهوه تمرکز کنیم. پیشنهاد بهتر خرید قهوه اسپرسو است. البته از نظر یک کارشناس شما باید روی عبارت خرید قهوه اسپرسو در شهر ری تکیه کنید . و بعد از بدست امدن نتیجه مناسب سراغ عبارت کوتاه تر بروید.
4- ترافیک ارجاعی (Referral Traffic)
ترافیک ارجاعی یعنی محتوایی تولید کنید که آنقدر کامل و قوی باشد که سایر وبسایت ها با لینک دادن به صفحه این مطلب از آن در سایت خود استفاده کنند. با این روش علاوه براینکه لازم نیست وبسایتهای دیگر را متقاعد به لینک دادن به خودتان بکنید، هزینه ای هم لازم نیست پرداخت کنید و مهمتر اینکه بعنوان متخصص شناخته خواهید شد
5- از میکرودیتای اسکیما استفاده کنید
به یک تعریف بسیار بسیار ساده اسکیما علائم و نشانه گذاریهایی است که خواندن محتوای سایت شما را برای رباتهای گوگل ساده میکند. استفاده از اسکیما به خودی خود باعث افزایش ترافیک سایت شما نمیشود، اما همانطور که گفتم باعث میشود موتورهای جستجو راحتتر بتوانند محتوای شما را بفهمند و صفحات شما سریعتر ایندکس شوند. همچنین اسکیما ریچ اسنیپت سایت شما را غنیتر میکند و همین نرخ کلیک شما را بالاتر میبرد.
6- برای صفحات خود اسنیپت قدرتمند بنویسید
اسنیپت همان بخشی از سایت شماست که در نتایج گوگل قبل از بازکردن یک لینک ، به مخاطب نمایش داده میشود. به مجموعه عنوان سئو و توضیحات متای شما اسنیپت میگویند. به جرئت میتوانم بگویم که این اسنیپتها یکی از مهمترین عوامل برای افزایش بازدید سایت شما هستند.
در حقیقت اسنیپت نقش برخورد اولیه را برای مخاطبان بازی میکند. اگر محتوای شما به اندازه نظریات انیشتن هم مفید، کاربردی و دست اول باشد، اگر اسنیپت خوبی برای صفحۀ خود ننوشته باشید، کاربر را جذب نخواهید کرد.
وقتی کاربری کلمهای را در گوگل سرچ میکند ، تعدادی سایت بعنوان نتیجه به او نمایش داده میشود. اسنیپت قوی میتواند کاری کند که شما با اینکه خط پنجم هستید اما جذاب تر از رقبای خطوط بالاتر باشید و کاربر اول روی لینک شما کلیک کند. اسنیپت خوب اولین قدم برای هدایت کاربر به سایت شما است که باید کمال استفاده را از ان ببرید.
از شبکههای اجتماعی استفاده کنید
شبکه های اجتماعی میتوانند کمک بسیار بزرگی در اشتراک مطالبتان با سایرین بکنند.یک پست در شبکه های اجتماعی میتواند براحتی در ساعت اول ۷۰.۰۰۰ بازدید داشته باشد یعنی هفتادهزار نفر مخاطب. شبکههای اجتماعی از بهترین راه حلها برای هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما هستند و اگر برنامه ریزی شده پیش بروید، در افزایش بازدید سایت شما تاثیر بسیار شگفتانگیزی دارد. هر کدام از شبکههای اجتماعی ویژگی خاص خودشان را دارند .
شبکه های اجتماعی مثل لینکدین ،گوگل پلاس ، فیسبوک و توئیتر میتواند به شما در دیده شدن مقالتان بسیار کمک کند. در واقع وقتی که برای این شبکه ها صرف میکنید بیشترین نتیجه را به شما باز میگرداند.
هرکدام از شبکه های اجتماعی براساس استراتژی بنیان گذارانش و میزان طرفدارانش استفاده کاربری متفاوتی دارد که ادامه میخوانیم :
توئیتر: اگر میخواهید از طریق توئیتر به سایتتان لینک بدهید، دقت کنید که حتما متنتان کوتاه، وسوسه برانگیز و گاهی چالشی باشد. توئیتر میتواند ترافیک خوبی برایتان ایجاد کند.
گوگل پلاس: گوگل پلاس برای افزایش بازدید سایت کمک زیادی میکند. مخصوصا اهمیت گوگل پلاس در بیزینسهای B2B چند برابر است.
اینستاگرام: برخلاف گوگل پلاس که برای کسب و کارهای B2C بسیار مناسب است، اینستاگرام خوراک کسب و کارهای B2C است و کسانی که با مصرف کنندۀ نهایی سرکار دارند. لینک سایت خود را در بیو قرار دهید و اگر فالوورهای شما بیش از 10K است، میتوانید لینک بخشهای مختلف سایتتان را در استوری اینستاگرامتان به اشتراک بگذارید.
لینکدین : لینکدین یکی از بهترین شبکهها برای افزایش ترافیک سایت شماست. چیزی که تجربۀ شخصی من در لینکدین است، چنین میگوید که در لینکدین به افراد بیشتر از شرکتها توجه میشود. بنابراین به نظر من علاوه بر اینکه برای لینکدین کسب و کار خود پست میگذارید، در لینکدین شخصی خود هم فعال باشید. حتی میتوانید با همکارانتان همگی حضوری فعال در لینکدین داشته باشید و پستهایی در مورد کسب و کار خود بنویسید.
از ایمیل مارکتینگ غافل نشوید
امروزه تقریبا اکثر کسانی که وبسایت دارند و روی سئو کار میکنند به اهمیت محتوا به عنوان پادشاه پی برده اند. اما حتی تولید یک محتوای ناب هم با اینکه لازم است اما کافی نیست. پروموت کردن مطالب و رساندن آن به دست مخاطب هم بسیار مهم است. درست است که عمده کاربران از طریق سئو شما را پیدا میکنند اما نباید این تنها راه بازاریابی اینترنتی شما باشد
یکی از راه های بسیاری خوبی که برای افزایش ترافیک سایتتان وجود دارد خبرنامۀ ایمیلی است.به این صورت که با ارسال هفتگی یا ماهانۀ مقالات یا وبلاگ برای اعضای خبرنامه انها را ترغیب به مراجعه به سایت و مطالعه بقیه متن مقاله میکنید. به این روش شما به مرور میتوانید بازدید سایت خود را افزایش دهید و مهمتر از آن کلی خواننده ثابت برای وبلاگ خود پیدا کنید.
آنالیز و تحلیل
اما مهمترین بحث اینجاست. جایی که تقریبا اکثر وب مستران و مدیران سایت ، همه تلاش خود را کرده اند و بدون داشتن یک گزارش از نتیجه سراغ تکرار همان فرایند میروند. دقیقا مانند یک دونده که از همه سریعتر میدود اما نمیداند آیا در مسیر درست هست یا نه ؟؟؟؟ در واقع کور میدود.
از طرفی اگر آنالیز و تحلیل، به خصوص آنالیز کار خودتان را به خوبی انجام دهید، از خیلی از رقبایتان جلو میافتید. بسیاری از کسب و کارها بدون در نظر داشتن رقیبهایشان ، فقط مشغول کار خود هستند ، در صورتی که لازم است که شما پیوسته رقبایتان را رصد کنید. در مورد آنالیز سایت هم که اصلا بعضی صاحبان سایت به کل فراموش کردهاند.
مداما رقبایتان را تحلیل کنید
رقیبان حوزه خود را بشناسید. احتمالا شما به صورت آفلاین خیلی از رقبای اصلی خود را میشناسید، به غیر از این میتوانید کلمات کلیدی حوزۀ خود را در گوگل سرچ کنید و ببینید کدام سایتها در جایگاه اول
هستند. شما باید پیوسته رقبای خود را آنالیز کنید و بتوانید بفهمید که چرا در آن کلمات کلیدی خاص آنها جایگاه بهتری نسبت به شما دارند. البته قرار نیست از آنها عینا کپی کنید، بلکه قرار است دید خود را وسیعتر کنید و به شما کمک کند راهحلهای بهتر و متناسبتری برای کسب و کار خود پیدا کنید.
سایت خود را به طور دقیق آنالیز کنید
گوگل آنالیتکس کاملترین و معتبرترین منبع برای آنالیز سایت شماست. شما در گوگل آنالیتکس تمام ابعاد و زوایای سایت خود را میتوانید بررسی کنید و ببینید در هر قسمت چه اتفاقی میافتد؛ از محبوبترین صفحۀ سایت شما گرفته تا اطلاعات دموگرافی و حتی رفتار کاربران در پیج شما. بهترین کار این است که به صورت ماهانه یا هفتگی تمام ابعاد و زوایای خود را از طریق گوگل آنالیتیکس تحلیل کنید و بر اساس تحلیلهای آن برای سایت خود استراتژی محتوا بچینید.
برای اینکه به بهترین شکل از آنالیتیکس استفاده کنید، در یک روز مشخص یک بررسی کلی انجام دهید، سپس در انتهای ماه میزان بازدید از سایت خود را با اول ماه مقایسه کنید. این مقایسه به شما کمک میکند، ببینید کدام روشهایتان موفق عمل کرده و کدام نه، کدام مطالب بازدید خوبی داشته و اصولا روند سایت شما چگونه است. آیا بازدیدکنندگان در حال افزایش هستند یا کاهش و بسیاری اطلاعات مفید دیگر. برای اینکه با جنبههای مختلف گوگل آنالیتیکس آشنا شوید به مقالۀ همه چیز دربارۀ گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید.
و بالاخره حسن ختام مقاله
فضای آنلاین پتانسیلهای بسیار زیادی دارد؛ برای فروش، معرفی، تبلیغات، بازاریابی و … . اما تخصص، صبر و حوصله میخواهد. اگر از راه درست و اصولی کار خود را شروع کنید، محتوای مناسب تولید کنید، رقبا را بررسی کنید و مدام فرایند خود را بررسی کنید مطمئن باشید که نتیجۀ خوبی خواهید گرفت.