شعار تبلیغاتی
2022-08-15تیتر نویسی
اصول تیتر نویسی را میدانید؟ آیا می دانستید انتخاب عنوان جذاب یکی از مهمترین فاکتورهای تبلیغ هستند. شاید تا به حال برای شما پیش آمده باشد که از نمای بیرونی یک ساختمان خوشتان آمده باشد و دوست داشته باشید در محیط آن قرار بگیرید یا ممکن است هنگام گذر از خیابان ویترین جذاب یک مغازه یا فروشگاه توجه شما را جلب کرده باشد. تیترهای جذاب مانند این مثال های که برای شما بیان کردیم عمل می کنند یعنی ، هرچه تیتر تبلیغاتی شما جذاب تر باشد افراد زیادی جذب محصول یا خدمات شما می شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم که نکاتی را برای نوشت یک تیتر جذاب بازگو کنیم پس تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.
شماره تماس : ۰۹۱۳۵۷۵۷۰۳۰ |
شماره دفتر:۰۳۱۹۵۰۱۰۲۵۸ |
شماره پشتیبانی :۰۳۱۳۲۲۳۱۵۷۳ |
آدرس: اصفهان،خيابان چهارباغ خواجو، انتهای خیابان عافیت، بن بست شاد(۸)،پلاک ۳۰ |
اصول تیتر نویسی
در این مقاله قصد داریم که اصول تیتر نویسی را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید تیترهای جذاب و موثر خلق کنید. شما می توانید با هر یک از روش های زیر یک عنوان جذاب بنویسید.
1. ساده بیان کنید
ممکن است که در حوزه کاری شما از کلمات تخصصی استفاده شود ولی بهتر است در هنگام نوشتن یک تیتر از زبانی ساده استفاده کنید که برای تمام مخاطبان شما قابل فهم باشد. پس پیشنهاد ما این است اگر قصد دارید نرخ کلیک بیشتری داشته باشید در هنگام تیتر نویسی از زبان رسمی استفاده نکنید. داشتن زبان ساده خواندن عنوان را برای مخاطب شما راحت تر جلوه می دهد و صمیمی تر به نظر می آید در نتیجه توجه کاربران زیادی را جلب می کند.
2. احساسات نیاز فوری ایجاد کنید
احساس فوریت ایجاد کنید طوری که این حس نیاز در مخاطب شکل بگیرد که در این لحظه به محصول یا خدمات شما نیاز فوری دارد. شما باید به گونه ای عمل کنید که مخاطب را مجبور کنید تا در همان لحظه روی پیام شما کلیک کند و آن را بخواند. شما با به خرج دادن خلاقیت می توانید زمان را برای مخاطب محدود کنید و یک تیتر جذاب بنویسید. در برخی فروشگاه ها ممکن است که تیتری با عنوان “تنها سه روز تا پایان تخفیفات ما باقی مانده است” را مشاهده کنید این یک نوع تیتر با محدودیت زمانی برای جذب بیشتر مخاطب است.
3. به حل مشکلات افراد بپردازید
در واقع افراد با هدف حل مشکلات خود اقدام به خرید یا دریافت خدمات شما می کنند. اگر با خواندن عنوان شما این حس در مخاطب شما ایجاد شود که محصول یا خدمت شما در جهت رفع مشکلات او ارائه می شود بیشترین نزخ کلیک را دریافت می کند. پس سعی کنید در تیتر نویسی به موضوعاتی که سعی دارد مشکلات مردم را حل کند بپردازید.
4. از حداکثر تعداد کلمات استفاده کنید
سعی کنید از همه ظرفیت تعداد واژه ها در تیترهای تبلیغاتی استفاده کنید البته به شرطی که از کلمات مفید و هدفمند استفاده شود تا نرخ کلیک بیشتری دریافت نماید. استفاده از کلمات و واژه های بی هدف هیچ کمکی در جذابیت تیتر شما ارائه نمی دهد و در نتیجه مخاطب کمتری را جذب می کند.
5. از وعدههای دروغین و ادعاهای اشتباه دوری کنید
در متن تیتر خود از دادن وعده های دروغین و ادعاهای غیرمعمول و اشتباه خودداری کنید زیرا، نه تنها مشتری جذب نمی کنید بلکه باعث می شود که مخاطب از تبلیغ شما راحت عبور کند. چنانچه ادعای در عنوان خود مطرح کردید باید از طریق داده های واقعی آن را به اثبات برسانید. شما با دادن وعده های دروغین و ادعای های بی اساس یک فضای با ارزشی را بیهوده هدر می دهید ، در صورتی که می توانستید برای جذب مشتری از آن استفاده کنید. هرگز در عنوان خود اینطور بیان نکنید که مثلا سایت ما بهترین سایت فروش گوشی است وقتی دلیلی برای اثبات آن ندارید.
6. استفاده از آمار و ارقام
روش های مختلفی جهت استفاده از آمار و ارقام در تیتر نویسی وجود دارد که در اینجا برای شما عنوان می کنیم. بهتر است توجه ویژه ای به استفاده از اعداد و آمار در تیتر نویسی داشته باشید زیرا به شدت کارآمد و تاثر گذار است.
- استفاده از اعداد و ارقامی که رند نسیتند به دلیل باور پذیر بودن. ( در اختیار داشتن 25٪ از سهام بازار بورس در سال 1400)
- از اعداد با رقم به جای حروف استفاده کنید به دلیل عملکرد بهتر. ( ” 20 روش” بهتر از “بیست روش” بازدهی دارد)
- به طور معمول بهتر است اعداد را ابتدای عنوان بیان کنید. ( “10 راه یادگیری فتوشاپ” بهتر از “چگونه با 10 روش فتوشاپ را یاد بگیریم ” کارایی دارد)
- به کاربردن اعداد بزرگ چون بیان کننده ارزش بیشتری هستند. ( “100 روش فروش موفق” بازدهی بهتری نسبت به “5 روش فروش موفق” دارد)
7. از شبکه های اجتماعی ایده بگیرید
شما می توانید از شبکه های اجتماعی ایده بگیرید در این فضاهای اجتماعی بگردید تا متوجه شوید که مشتریان بیشتر در مورد چه موضوعاتی بیشتر تمایل دارند و صحبت می کنند و چه مطالبی را علاقه دارند با دوستان خود اشتراک گذاری کنند.
8. تعهدی که میدهید را تضمین کنید
یکی از روش های دیگر نوشتن یک تیتر جذاب دادن تعهد و تضمین آن است که باعث افزایش اعتماد مشتری به کالا یا خدمات شما می شود. اگر شما دارای کسب و کاری با رقبای زیادی هستید می توانید از این راه خود را متمایز از دیگران نشان دهید. چند نمونه از این تعهدات مانند: تضمین کیفیت کالا ، ارسال رایگان و… را می توانید در عنوان تبلیغ یا متن آن استفاده کنید. چنانچه توانایی عملی کردن تعهدات خود را ندارید ممکن است ضربه ای جبران ناپذیر به اعتبار و برند شما وارد شود.
9. حس کنجکاوی را در مخاطب تحریک کنید
اطلاعاتی که در اختیار مخاطب قرار می دهید به گونه ای باشد که در جهت تحریک احساسات و کنجکاوی در او شکل بگیرد. استفاده از عناوینی مانند “رازهای موفقیت” یا “راه های کسب درآمد میلیونی ” یا ” 10 روش برای بالا بردن اعتماد بنفس” بازخورد بسیار خوبی دارند و مخاطب را ترغیب می کند که روی عنوان شما کلیک کند.
10. استفاده از شوخ طبعی برای متفاوت بودن
در برخی موارد ممکن است مشتری ها با تعداد زیادی تبلیغ مواجه شوند که از نظر آنها تکراری و مشابه به هم هستند. اینکه تبلیغ شما با دیگر رقیبان از دید مشتری ها متفاوت باشد بسیار اهیمت دارد. اما چگونه می توان یک تبلیغ متفاوت داشت؟ استفاده از شوخ طبعی یک راه عالی برای متفاوت کردن تبلیغات شما می باشد. اما در نظر داشته باشید که دیگران حتما متوجه طنز شما شوند و برای اینکار از A/B test استفاده کنید.
11. از نظرات و گفتههای مخاطبان خود استفاده کنید
شما می توانید از برخی از نظرات و گفته های مشتری ها و مخاطبان دائمی خود در عنوان تبلیغ با نقل قول از آنها استفاده کنید. بهتر است این نظری که نوشته می شود در رابطه با مزیت های استفاده از محصول یا خدمت شما باشد.
12. استفاده از متن بدون غلط املایی و نشانه گذاری صحیح
قبل از درج تیتر خود متن خود برای ویرایش آن وقت بگذارید. اینکه شما در عنوان خود غلط املایی داشته باشید جنبه درستی ندارد و باعث می شود که در کسب وکار خود بی سواد به نظر برسید. همچنین استفاده درست از نشانه گزاری های زبان فارسی در تغییر معنای متن بسیار مهم است.
13. عنوان مثبت بنویسید
از زبان خوش بینانه و جملات مثبت استفاده کنید تا تیتر شما بازدهی بهتری داشته باشد. مثلا “روش های برای اینکه گوشه گیر و منزوی نباشم” را به ” 10 راه برای رهایی از گوشه گیری و منزوی بودن” تبدیل کنیم نتیجه بهتری را دریافت می کنید.
14. بیان مزایا بهتر از بیان ویژگی ها است
به این نکته توجه داشته باشید که مخاطب ها به این موضوع دقت دارند که محصول یا خدمت شما چه نیازی از آنها را برطرف می کند. برای اینکه بهترین بازدهی را از تیتر تبلیغاتی خود داشته باشید به بیان مزایای محصول یا خدمت خود بپردازید تا بیان ویژگی ها ، زیرا مردم میخواهند بدانند که محصول شما چه کمکی به آنها می کند تا زندگی بهتری را تجربه کنند.
15. عنوان شما چه چیزی برای مخاطب دارد؟
در موضوع تیتر نویسی این سوال را برای خود مطرح کنید که اگر خود شما با این عنوان مواجه می شدید روی آن کلیک می کردید یا خیر؟ اگر جواب شما بله است بررسی کنید که چیزی باعث شده که روی آن کلیک کنید. شما باید عنوانی را مطرح کنید که مخاطب به آن توجه کند و این را در نظر داشته باشد که احساسات کاربران را با پیشنهادات مطلوب تحت تاثیر قرار دهید.
16. پرسیدن سوال
یکی دیگر از راه های که باعث جلب توجه کاربران به تیتر تبلیغاتی یا عنوان محتوا شما طرح یک پرسش است. با مطرح کردن یک پرسش شما ذهن مخاطب را به چالش می کشید تا برای دریافت پاسخ آن علاقه مند شوند.
17. تاکید بر پیشنهاد فروش منحصر به فرد
پیشنهاد فروش منحصر به فرد یا (USP) یک مزیت خاص است که باعث می شود کسب و کاری در مقایسه با سایر برندها متمایز شود. این ویژگی باعث می شود که به سرعت به سوالات مهم مشتری در مورد آن کالا یا برند پاسخ می دهد. در صورت امکان ویژگی منحصر به فرد بودن را در عنوان تبلیغات خود بیان کنید.
18. نوشتن عنوان های بیشتر
نوشتن یک تیتر جذاب نیازمند تلاش های بسیاری است. شما عنوان های مختلف و متنوعی را بنویسید که در نتیجه یکی از تیترها جذابیت کافی برای جذب مخاطب را داشته باشد. برای آزمایش عنوان های خود می توانید از تست A / B استفاده کنید تا خیلی سریع تیتر نویسی اصولی را یاد بگیرید.
شماره تماس : ۰۹۱۳۵۷۵۷۰۳۰ |
شماره دفتر:۰۳۱۹۵۰۱۰۲۵۸ |
شماره پشتیبانی :۰۳۱۳۲۲۳۱۵۷۳ |
آدرس: اصفهان،خيابان چهارباغ خواجو، انتهای خیابان عافیت، بن بست شاد(۸)،پلاک ۳۰ |
19.استفاده از کلمات قدرتمند
کلمات قدرتمند روی تصمیمات مشتری در جهت اقدام به خرید بسیار تاثیر گذار هستند. اکثر تیترهای تبلیغاتی که شما مشاهده می کنید شامل کلمات قدرتمندی مانند: رایگان ، آفر ویژه ، سریع ترین زمان و… می باشند که باعث جذب بیشتر مشتری می شود.
20. خارج از الگوها و روال عادی عمل کنید
بهترین راه این است که خارج از الگوها و روال عادی که اکثر افراد حرکت می کنند عمل کنید. اگر همیشه طبق روال عمل کنید ممکن است در نهایت همه تیترها مشابه هم شوند. زمانی که همه در شروع یک فعالیت از یک روش استفاده می کنند تاثیر این روش به مرور کمرنگ می شود پس بهتر است از روش های جدید و موثر استفاده شود.
سخن پایانی
امروزه تولید محتوا و تبلیغات به یکی از اصلی ترین روش های رشد و توسعه کسب و کارها تبدیل شدهاند. آنچه که باعث می شود مخاطب جذب محتوا یا تبلیغ شما شود عنوان یا تیتری است که برای آن در نظر گرفتهاید. با رعایت اصول تیتر نویسی شما می توانید یک تیتر جذاب خلق کنید که توجه کاربران را به خود جلب کند. یکی از موثر ترین راه ها برای جذب مشتری تیترهای جذاب است. همچنین شما می توانید برای یادگیری اصول فروش موفق به مقاله 10فاکتور مهم در فروش اینترنتی موفق ما مراجعه کنید.