اهمیت داشتن وبسایت
1398-01-25اینگیجمنت اینستاگرام چیست و چگونه می توان آنرا افزایش داد؟
1398-05-01اهمیت استفاده از تگ ها در محتوای سایت
اهمیت استفاده از متا تگ محتوای سایت در سئو مطلب مورد بحث امروز ماست.
برای نوشتن یک محتوا و متن جدید برای سایت خود ، به شما پیشنهاد می شود تا از تگ های عنوان H2، H1 و … که برای شما تعریف شده است برای تیترهای موجود در متن خود از آن استفاده نمایید.
افزودن تیترها در متن برای تشکیل یک ساختار کلی در متن به شما کمک می کند و همین موضوع سبب می شود تا مخاطب ورودی به سایت شما به سادگی به مطالب مورد نیاز خود دست یابد. و علاوه بر این موضوع موتورهای جست و جو نیز راحت تر موضوع مطلب شما را تشخیص داده و به همین سبب کاربران بیشتری را به سوی سایت شما راهنمایی می کنند.
تفاوت تیترها با عنوان سئو
خب قبل از هر چیز بهتر است تا به تعریف هریک از این موارد برویم و نقش هریک از این موارد را در متن مشخص کنیم و همین طور این موضوع که این دو چه نقشی در صفحه خواهند داشت و جای نمایش آن ها را مشخص نماییم. همانطور که می دانید هدینگ (heading) صفحه تیتری است که متن شما قرار است درون آن قرار بگیرد و واضح است که توسط کاربر و موتور جست و جو قابل رویت می باشد. در کد html یک سایت، هدینگ با استفاده از تگهای h (که یعنی تیتر اصلی <h1>، تیتر ثانی <h2> و …) مشخص میشود. ما در مطالب خود از واژه تیتر به عنوان معادلی برای هدینگ استفاده میکنیم.
عنوان چیست؟
اما عنوان آن نامی است که شما برای صفحه خود انتخاب می کنید و درون متن به کاربر نمایش نمی دهد. این عنوان در html به نام متا تایتل شناخته شده و با تگ <title> مشخص میشود. برای مشاهده ی عنوان یک صفحه، کافیست به نام آن در تب مرورگر خود نگاه نگاه کنید. معادلی که ما در مطالب خود برای این واژه در نظر گرفتهایم، عنوان صفحه است. همچنین باید بدانید که عنوان صفحه آن عبارتی است که هنگام جستجوی کاربر در موتور جستجوی گوگل به عنوان تیتر اصلی شما نمایش داده خواهد شد.
چرا تیتربندی مطلب با تگهای H اهمیّت دارد؟
اگر تیترهای درستی برای مطالب خود انتخاب نکنید هم برای کاربران و هم برای موتورهای جست و جو کار را مشکل کرده اید مانند اینکه گویی شما به زبان دیگری محتوای خود را نوشته باشید
تگ های تیتر قابلیت جدیدی نیستند که در فضای مجازی معرفی شده باشند و قدمت آن ها به هفت یا هشت سال می رسد و چیزی به آن اضافه و یا کم نشده است. بنابراین نحوه ی استفاده از آن هم شبیه گذشته می باشد و تغییری نکرده است و واضح است که از اهمیت آن نیز کم نشده است.
نحوه ی ایجاد ساختار منطقی با استفاده از تگ های هدینگ h1,h2.h3
در مقاله اهمیت استفاده از متا تگ محتوای سایت در سئو شما را با نحوه استفاده از تگ های هدینگ آشنا می کنیم. شما موظفید که برای هر صفحه تنها از یک تگ h1 استفاده کنید و بدین وسیله تیتر اصلی مطلب خود را مشخص نمایید.نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید شما لازم نیست که نام سایت خود را همواره در تیتر اضافه نمایید بلکه تیتر باید نماینگر موضوع صفحه ی محتوای شما باشد.
حال می خواهیم با ذکر یک مثال این تعاریف را برای شما کمی واضح تر نماییم.
فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید طبعا در فروشگاه اینترنتی صفحاتی موجود است که شامل دسته بندی محصولات می شود و صفحاتی نیز دارای اطلاعات یک محصول می باشند. بنا براین شما باید در صفحه ی دسته بندی عنوان دسته را مشخص کنید و در صفحه ی محصول نیز نام محصول را وارد نمایید. تا ترتیب منطقی و درستی را رعایت کرده باشید.
تگ H2 را کجا باید استفاده کنیم؟
در محتوای و مطلب شما بعد از تیتر اصلی باید به سراغ این تگ برویم و برای زیر تیتر های مطلب خود از این تگ استفاده کنیم. با استفاده از این تگ شما میتوانید بخش های مهم مطلب خود را مشخص کنید و همین کار باعث می شود تا محتوای شما هم برای خواننده و هم موتورهای جست و جو خوانایی و جذابیت بیشتری داشته باشد.
این کار یک اشتباه فاحش در طراحی به حساب می آید. شما بهتر است برای این کار از یک کلاس جدید استفاده کنید. چرا که اصولا تگ های تیتر توسط موتورهای جست جو شناسایی شده و میتواند سبب آسیب جدی به رتبه ی سئوی شما وارد کند . و یا مثال اشتباه دیگری که می توانیم برای شما بیان کنیم اینکه بعضی از افراد کل یک پاراگراف را به تگ H2 و H3 مزین می کنند که این کار نیز بسیار اشتباه است و رتبه ی گوگل شما را بسیار تنزل می دهد.
یک اشتباه متداول در استفاده از تگهای تیتر
اما چیزی که شاید امروزه سبب مشکل شده است استفاده ی نادرست از تگ های تیتر است . و اغلب بعضی از افراد برای زیباتر شدن فضای سایت خود از تگ های تیتر استفاده می کنند تا علاوه بر زیبایی تاکید خود را نیز نسبت به آن موضوع نشان دهند.
این کار یک اشتباه فاحش در طراحی به حساب می آید. شما بهتر است برای این کار از یک کلاس جدید استفاده کنید. چرا که اصولا تگ های تیتر توسط موتورهای جست جو شناسایی شده و میتواند سبب آسیب جدی به رتبه ی سئوی شما وارد کند . و یا مثال اشتباه دیگری که می توانیم برای شما بیان کنیم اینکه بعضی از افراد کل یک پاراگراف را به تگ H2 و H3 مزین می کنند که این کار نیز بسیار اشتباه است و رتبه ی گوگل شما را بسیار تنزل می دهد.
کاربرد بقیه ی تگ ها چیست؟
حال می خواهیم شما را با دیگر تگ ها نظیر H4، H5 و H6 آشنا سازیم. تگ H4 را وقتی استفاده می کنیم که متن بیشتر از 1000 کلمه باشد و اضافه کردن این تگ در این صورت مساوی ایجاد یک ساختار جدید در محتوای شما می باشد. همچنین کاربرد دیگر این تگ میتواند برای تیترهای بیاهمیتی که شامل کلمۀ کلیدی شما نیست هم مورد استفاده قرار بگیرد. اما آن دو تگ دیگر واقعاً مفید نیستند. پس زیاد به آنها توجه نکنید. شاید آنها در روزهای ابتدایی اینترنت مورد استفاده قرار میگرفتند اما اکنون دیگر کمتر کسی از آنها استفاده میکند.
تاثیر تیتربندی بروی سئوی وبسایت شما
استفاده از تیترها چه مزیتی برای سئوی وبسایت من دارد؟ برخی بر این عقیده اند که تاثیر این کار نسبت به قبل کمتر شده است، اما تیترها هنوز هم به گوگل کمک میکنند که موضوعات اصلی را در مطالب طولانیتر تشخیص دهد و البته مطلب شما را به عنوان یک مطلب خوانا و معتبر شناسایی کند.
شکی نیست که راههای بهتری برای ایجاد یک سئوی خوب وجود دارد و لزوماً برای سئو به یک ساختار خوب برای مطالب نیاز ندارید. اما اینکار وقت چندانی از شما نخواهد گرفت، میتواند تاثیری هر چند کوچک بروی سئوی شما داشته باشد و در نهایت و مهمتر از هر چیز، مطالعۀ مطالب شما توسط کاربران را راحتتر کند.