تبلیغات در اینستاگرام
1401-05-10اصول تیتر نویسی
1401-06-07شعار تبلیغاتی
شعار تبلیغاتی موثر- یک قدم تا جذب مشتری
در اغلب موارد شما مشاهده می کنید که بعضی از کمپین ها و گروه ها ممکن است که برای خود یک شعار داشته باشند. اما مفهوم شعار تبلیغاتی چیست؟ چرا باید از شعار تبلیغاتی استفاده کرد؟ آیا شعار تبلیغاتی به رونق کسب و کارتان کمک می کند؟ برای تهیه یک شعار تبلیغاتی از کجا باید شروع کرد؟
قبل از هر چیزی میخواهیم شما را مفهموم شعار تبلیغاتی آشنا کنیم. به عبارت های کوتاه ، جذاب ، ساده و به یادماندنی که خدمات یا محصول یک برند و حتی معرفی سازمان ها را به صورت مختصر ارائه می کند را شعار تبلیغاتی می گویند. این شعارها در بازاریابی بیشترین کاربرد را دارند و هدف از خلق آنها جذب مشتری می باشد. شعار تبلیغاتی به اسلوگان (Slogan) نیز معروف است.
مفهوم کلی شعار چیست؟
بیان نظرات جمعی به وسیله یک گروه شعار نام دارد در واقع اینطور می توان گفت، شعار یک پیام متحد کننده است. این مفهموم مانند یک نشان یا علامت برای شناخت افراد یک گروه عمل می کند. شعار می تواند ویژگی های یک جریان ، سیاست ، سازمان و هر چیز دیگری را بیان کند. برخلاف آنچه که در ذهن شما شکل گرفته است این عبارت تنها در راهپیمایی ها یا تظاهرات استفاده نمی شود. شعار می تواند بازگو کنند هویت یک شرکت یا یک برند باشد.
شماره تماس : ۰۹۱۳۵۷۵۷۰۳۰ |
شماره دفتر:۰۳۱۹۵۰۱۰۲۵۸ |
شماره پشتیبانی :۰۳۱۳۲۲۳۱۵۷۳ |
آدرس: اصفهان،خيابان چهارباغ خواجو، انتهای خیابان عافیت، بن بست شاد(۸)،پلاک ۳۰ |
اولین قدم برای شروع یک شعار تبلیغاتی جذاب چیست؟
تا به حال توجه کردهاید که گاهی در تبلیغات تلوزیونی از شعارهای تبلیغاتی با ریتم و قافیه خاص استفاده می شود. دلیل این کار را می دانید؟
این یک سیاست در شعار تبلیغاتی جهت جذب مشتری و به ذهن سپردن این تبلیغ است. سعی کنید از شعار های کلیشه ای برای درج تبلیغات خود استفاده نکنید زیرا، دلیل خاصی برای انتخاب محصول یا خدمات شما به مشتری نمی دهد. شما با رعایت یک سری اصول و نکات مهم می توانید یک شعار تبلیغاتی تاثیر گذار و به یادماندنی ایجاد کنید. هرچه این شعار خاص و منحصر به فرد باشد ، بهتر در ذهن مخاطب نقش می بندد و متمایز بودن شرکت شما را برای مخاطب آشکار می سازد. پس برای تهیه یک شعار تبلیغاتی موثر اولین قدم خلق یک شعار خلاقانه و آسان است. اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید برای انتخاب یک شعار تبلیغاتی از همفکری یک گروه استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی کسب کنید.
چند نکته برای خلق یک شعار تبلیغاتی فوق العاده
قبل از هر اقدامی بهتر است به این سوالات پاسخ دهید که: هدف کسب و کار شما چیست؟سازمان و تجارت شما چه ارزش های دارد؟چه گروهی مخاطبان شما هستند؟
ما در این قسمت نکاتی را به شما آموزش می دهیم تا به شما کمک کند بتوانید بهترین و جداب ترین شعار را برای کار و تجارت انتخاب کنید، تا بیشترین قدرت جذب مشتری را داشته باشد.
- متن کوتاه و به یادماندنی: هرچه شعارتان کوتاهتر باشد راحت تر به ذهنها سپرده می شود(در بهترین حالت 5 تا 10 کلمه باشد). برجسته ترین ویژگی محصول یا کار خود را در قالب چند کلمه ساده و روان بیان کنید.
- منحصر به فرد باشد: شما می توانید از شعارهای دیگران ایده بگیرید اما تقلید ممنوع. هرچه شعار شما خاص و اختصاصی باشد هم قدرت جذب بیشتری دارد هم برای شما دردسری ایجاد نمی شود.
- در ادعاهایتان اغراق نکنید: سعی کنید در بیان وعدهها و ادعاهایتان صادق باشید. از وعدهای استفاده کنید که توان اجرایی کردن آن را داشته باشید.
- ریتم و قافیه داشته باشد: برای اینکه بهتر در ذهن مخاطب جای بگیرد مانند یک شعر به آن نگاه کنید و با دادن ریتم و قافیه به شعارتان شنیدن و خواندن آن را جذاب تر کنید.
- قابل خواندن باشد و مجهول نباشد: بهتر است از جملات معلوم و دستور زبانی درست به جای جملات نامفهوم و گیج کننده استفاده کنید. هرچه خوانایی بهتر، جذب مشتری آن بیشتر.
- بیان آن راحت باشد: علاوه بر اینکه خوانا بودن شعارتان باید راحت و روان باشد، بیان آن نیز نباید سخت و دشوار باشد.
- روی سود مشتری تمرکز داشته باشد: به طور معمول اکثر شعارهای که موفق بودهاند شامل دلایلی هستند که بیان می کند چرا مشتری باید آن تجارت را انتخاب کنند.
- بهتر است خنده دار نباشد: استفاده از شوخ طبعی ممکن است همیشه بد نباشد و گاهی هم موثر عمل کند. اما بهتر است که کسبوکارها و تجارت ها کوچک و نوپا از شعارهای توصیفی و جدی استفاده کنند.
ویژگی های یک شعار تبلیغاتی خوب و کارآمد
یک شعار تبلیغاتی زمانی خوب و کارآمد است که از نام برند شرکت در آن استفاده نشود، یعنی همان کاری که برندهای مطرح و بزرگ دنیا انجام می دهند. بهترین شعار تبلیغاتی شعاری است که حتی بدون استفاده از نام برند در آن ، ما را یاد آن برند بیاندازد. اما یک شعار خوب و کارآمد چه ویژگی های باید داشته باشد؟
- در ذهنها ماندگار میشود: ماندگارترین شعارها در جهان معمولا کوتاه هستند. یک شعار تبلیغاتی خوب باید ارزش تکرار در طی سالهای متوالی را داشته باشد.
- یک شعار تبلیغاتی خوب تشخیص داده میشود: هرچه شعارتان بینقص باشد سریع تر برای مخاطبان قابل تشخیص است و مفهوم و منظور آن را راحتتر درک می کنند.
- ویژگی و مزایا را بیان میکند: یک اسلوگان مطلوب روی مزایای محصول یا خدمات زوم می کند و به بررسی و معرفی مزایا و ویژگی های بارز آنها می پردازد.
- یک حس خوب به مخاطب انتقال میدهد: هیچ شعارتبلیغاتی با معنای بدی وجود ندارد اما برترین آنها شعارهای هستند که انرژی مثبت را به مخاطب انتقال می دهند و روی او تاثیر می گذارند.
شماره تماس : ۰۹۱۳۵۷۵۷۰۳۰ |
شماره دفتر:۰۳۱۹۵۰۱۰۲۵۸ |
شماره پشتیبانی :۰۳۱۳۲۲۳۱۵۷۳ |
آدرس: اصفهان،خيابان چهارباغ خواجو، انتهای خیابان عافیت، بن بست شاد(۸)،پلاک ۳۰ |
اهمیت داشتن یک شعار تبلیغاتی
ممکن است شما روزانه با سیل زیادی از تبلیغات در وب سایتها ، شبکه های اجتماعی ، تلوزیون و… رو به رو شده باشد. اما در بین رقابت برندهای مختلف ، برندی موفق می شود که تنها با یک شعار تبلیغاتی به هدف خود دست پیدا می کند. دلایلی که اهمیت اسلوگان را برای برند یا تجارت شما نشان می دهد به صورت زیر است:
- یک اسلوگان در قالب یک عبارت قابل تکرار و فراموش نشدنی به گسترش تصویر برند کمک می کند.
- باعث بقای برنامههای تبلیغاتی در گروههای تبلیغاتی می شود.
- در عبارتی کوتاه و جذاب ویژگی های یک محصول در ذهن مخاطب نقش می بندد.
- باعث ایجاد بازاریابی ویروسی و تبلیغ برند شما توسط مشتریان وفادار می شود.
- کم و کاستی های تبلیغات را جبران می کند.
- تعیین می کند چه چشم انداز گسترهای برای ارائه خدمات و محصولات دارید.
- باعث تمایز و خاص بودن محصول یا خدمت شما در بین موارد مشابه می شود.
- در ایجاد یک ارتباط موثر در بین رسانه ، مخاطب و برند به خوبی عمل می کند.
- اهمیت به مشتری و مشتری مداری را در سازمان شما نشان می دهد.
آیا فقط تکیه بر شعار تبلیغاتی برای موفقیت کافی است؟
باید یک نکته را در نظر داشته باشید هر شعاری که می دهید باید به آن جامع عمل بپوشانید. زیرا اگر به شعارهای خود عمل نکیند برعلیه خودتان از آن استفاده می شود. فراموش نکنید که یک شعار تبلیغاتی فوق العاده برای جذب مشتری شما بسیار مفید است. اما آنچه که باعث خرید و وفاداری مشتری به شما می شود کیفیت محصول یا خدمات شما می باشد. پس تنها تیکه بر شعار تبلیغاتی کافی نیست آنچه باعث ماندگاری مشتری می شود محصول و خدمات شماست. بهتر است در مقابله با مشتری صادق باشید و از اغراق بپرهیزید.
هرچه اسلوگان ساده تر ، جذب مشتری بیشتر
شعار تبلیغاتی موثر- یک قدم تا جذب مشتری
در انتخاب یک شعار تبلیغاتی از کلمات ساده استفاده کنید زیرا هیچ مخاطبی برای فهمیدن شعار شما زمان زیادی را صرف نمی کند. هر چه در نوشتن اسلوگان خود ساده تر عمل کنید در سریعترین زمان منظورتان را به مخاطب انتقال می دهید. بهتر است بیشتر تمرکز شما به جای استفاده از نام برندتان در شعارتبلیغاتی ، روی کاری که انجام می دهید باشد. همچنین می توانید از کلمات ساده ، واضح و هم قافیه برای ماندگاری بیشتر در ذهن کاربران استفاده کنید.
به چند مورد از شعارهای تبلیغاتی ساده برندهای مطرح دنیا توجه کنید
- نایک: فقط انجامش بده!
- مک دونالد: من عاشقشم!
- آدیداس: غیر ممکن وجود نداره.
- دیزنی لند: شادترین نقطهی روی زمین
- ریباک: من همانی هستم که هستم.
- مارک اند اسپنسر: حق همیشه و کاملاً با مشتری است.
- ای بی ام: راه حلی برای سیاره هوشمند.
- کی. اف. سی: غذای عالی
- انرگایزر: به مسیرت ادامه بده، ادامه بده، ادامه بده …
- فولکس واگن: کوچک فکر کنید.
- فدکس: وقتی که هیچ فردایی نیست.
- آی مکس: بزرگ فکر کن.
- نیکون: در قلب تصویر
- پورشه: جایگزینی نیست.
- پلی استیشن: در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید.