گوگل چطور تشخیص متن کپی شده میدهد
1398-09-26بهترین ساختار برای جستجوی گوگل ادز چگونه است؟
1398-11-15۷ فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل برای سال ۲۰۲۰
۷ فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل برای سال ۲۰۲۰ بر اساس مطالعات سایتهایی چون SearchMetrics، Backlinko و SEO PowerSuite، به شما معرفی می شود که بیشترین بازخورد را در سئوی سایت داشتهاند.
همانطور که می دانید گوگل بیش از ۲۰۰ مؤلفه را برای رتبه بندی وبسایتها در نظر میگیرد.
1.بک لینکهای معتبر بگیرید
بکلینکها همچنان در سال ۲۰۲۰ هم به عنوان یکی از مهمترین سیگنالهای برتری و قدرتنمایی از طرف گوگل مطرح میشوند.
البته با یک بکلینک ساده از سایتی دورافتاده یا حتی معتبر، به تنهایی نمیتواند در سئوی سایت شما تاثیرگذار باشد؛ برای ساخت بک لینکها باید نکاتی را راعایت کنید تا وضعیت سئوی شما را بهتر کند؛ در غیر این صورت همان بکلینکها باعث سقوط رتبه شما در نتایج میشود.
نکتهها و عوامل تاثیرگذار در لینک بیلدینگ:
امتیاز لینک (Link Score)
گوگل در راهنمای مختلف به این موضوع اشاره کرده که این فرآیند را به کمک معیاری بهنام امتیاز لینک یا Link Score انجام میدهد.
این عدد براساس امتیاز کیفی هرکدام از لینکهای ورودی به علاوه تعداد لینکهای دادهشده به وبسایت به دست میآید.
با توجه به این که تعداد لینکها موضوعی مهم در این امتیازدهی است با اینحال شما نمیتوانید در سال ۲۰۲۰ برای بالابردن امتیاز، لینکهای اسپم و کمارزش بسازید؛ در گذشته لینکهای بیکیفیت برای افزایش رتبه سایت شما در نظر گرفته نمیشدند، اما امروز و با وجود الگوریتمهایی مثل پنگوئن، این لینکها میتوانند باعث پنالتی و کاهش رتبه سایتتان شوند.
2.محتوای خود را سئو کنید
محتوا به دلیل تاثیر زیادی که در سئو سایت دارد ، همیشه یکی از مهمترین و اصلی ترین فاکتورهای رتبهبندی گوگل است.
فاکتور های مهم گوگل برای تعیین کیفیت محتوا
- استفاده از کلمات کلیدی
- طول محتوا
- نحوهی بهینهسازی
3. سایتتان را از نظر فنی بهینه کنید
زیربنای فنی سایت شما نقش مهمی در سئو دارد.
سایت شما علاوه بر سالم و بینقص بودن باید فاکتور سرعت و ریسپانسیو بودن نیز در ان اعمال شود.
- سرعت صفحات وب
متناسب با گوگل ، طراحی سایت شما باید طوری باشد که صفحات وب در طول سه ثانیه یا کمتر بارگذاری شوند و سرعت یک سیگنال مهم در رتبهبندی محسوب میشود. - ریسپانسیو بودن سایت
اگر صفحات وب شما برای تلفنهای هوشمند بهینه نشده باشند، در نتیجه انتظار مشاهده آنها در نتایج بالای گوگل در جستجوی موبایلی نداشته باشید. - نحوهی بهینهسازی
برای اطمینان از قبولی وبسایت خود در آزمایش موبایلی گوگل و تست سرعت، به سراغ تب هایی همچون Content Analysis و سپس Page Audit در همان نرمافزار Website Auditor رفته و گزینهی Technical factors را انتخاب کنید.
4.تجربه و رفتار کاربر را فراموش نکنید
تا همین چند سال پیش، گوگل طبق یک سری فاکتورهای از پیش تعیین شده در سطح وب، سایتهای مختلف را بررسی و صفحات را رتبهبندی میکرد.
به مرور زمان، وبمستران و سئوکارها توانستند با شناخت چگونگی عملکرد الگوریتمهای گوگل، دست به تقلب و اصطلاحاً سئو کلاه سیاه بزنند و گوگل را دچار مشکلات مختلفی کنند.
در نتیجه رفتار کاربر شد مرکز توجه گوگل و بیشتر فاکتورها بر اساس کاربر شکل گرفت.
بر اساس گوگل ،کاربرانِ در حالِ جستوجو، بهترین قضاوت کنندگان هستند.
- نرخ کلیک
- نحوهی بهینهسازی
- محتوای مفید
5. برندسازی کنید
نکته مهم دیگر در رتبهبندی، موضوع برند و آگاهی مخاطبان از برند شماست.
از نظر گوگل، زمانی یک سایت لایق بودن در صفحات اول و نتایج اول را دارد که مخاطبان علاقهمند زیادی داشته باشد.
اما گوگل، چطور از قدرت و محبوبیت برند شما با خبر میشود؟
- جستجو نام برند
- ورود مستقیم کاربر به سایت
- صحبت از برند در سطح وب
چطور برای سایتمان برندسازی کنیم؟
مهمترین عاملی که میتواند روی برندسازی سایت شما در گوگل و البته برای کاربران تاثیر مثبت داشته باشد، محتوای مفید و جذابی است که مخاطبان را ترغیب به بازگشت دوباره به سایت کند. علاوه بر این، فعالیت صحیح در شبکههای اجتماعی میتواند باعث ایجاد مخاطبان مستقیم و بازگشتی برای سایت شود. در نهایت هم تبلیغات، روی برندسازی و جستجو نام برند شما تاثیرگذار خواهد بود.
6.سایتتان را برای نتایج جستجو صوتی بهینه کنید
گوگل که رفتار کاربر برایش مهم است قابلیت جستجوی صوتی را برای افراد فراهم کرد.
در سال های 2019 و 2020، جستجوهای صوتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی به شدت افزایش یافت.
در ایران هم نرخ جستجوهای صوتی در هر حال رو به رشد است اما نه به سرعت کشورهای غربی .
چطور در سال 2020 برای جستجوهای صوتی بهینه باشیم؟
- استفاده از کدهای اسکیما
- تمرکز روی سئو محلی
- بهینه سازی سایت برای موبایل
- استفاده از کلمات بهینه برای جستجوی صوتی
7.گواهیهای امنیتی بگیرید
برای امنتر کردن سایتتان و البته جلب نظر گوگل، گواهینامه امنیتی ssl یا همان https آن را فعال کنند.
اما در سال جدید، دیگر صحبت از پیشنهاد نیست، این یک هشدار است!
جمعبندی
سئو یک مبحث چند بعدی است که همواره در حال کامل شدن است.
از این جهت تمرکز روی تمام جزئیات سئو سایت ممکن نیست یا حداقل سخت است.
اگر اولویت و توجه خود را بر مهمترین فاکتورهای سئوی سال جدید بگذارید و حواستان به فعالیت رقبا باشد، شانستان برای پیشی گرفتن از آنها در نتایج جستجو افزایش پیدا میکند.