تولید محتوا
1401-03-2310فاکتور مهم در فروش اینترنتی موفق
1401-04-06آشنایی با نماد اعتماد الکترونیکی (E-Namad)
نماد اعتماد الکترونیکی در فروشگاه های اینترنتی جهت تایید صلاحیت و هویت آنها اعطا می شود. ای نماد جهت احراز هویت فروشگاه های اینترنتی به ثبت می رسد. نماد اعتماد الکترونیکی لوگوی است برای جلب اعتماد مشتریان و خریداران سایت شما. ای نماد باعث می شود که خریداران با خیال آسوده از سایت شما خرید کنند. ای نماد صرفا متعلق به فروشگاه های اینترنتی می باشد. سایت های که نماد اعتماد الکترونیکی دارند متعهد هستند که رضایت مشتریان را در خرید اینترنتی جلب نمایند. این لوگو منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر میشود.
بررسی شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی
دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد باید شرایط زیر را داشته باشید:
عرضه کالا یا خدمات در سایت
ای نماد متعلق به سایت های است که خرید و فروش در آنها انجام می شود. در سایت های که صرفا درباره محصولات یا خدمات اطلاع رسانی می شود و امکان خرید و فروش وجود ندارد نیازی به این لوگو ندارند.
اعلام قیمت محصولات یا خدمات
درج مشخصات محصولات یا خدمات از دیگر شرایط دریافت ای نماد می باشد. قیمت و تعرفه کالا یا خدماتی که در سایت عرضه می شود تعیین شده باشد. ارائه اطلاعات خرید در قالب پیش فاکتور یا سبد خرید ضروری می باشد.
صاحب امتیاز دامنه
امتیاز دامنه سایت های حقیقی ثبت شده باید به نام شخص درخواست دهنده نماد اعتماد باشد. همچنین امتیاز دامنه افراد حقوقی باید به نام شرکت یا یکی از اعضای هیئت مدیره باشد. در سایت Whois اطلاعات تمام افراد صاحب دامنه درج می شود. با ورود به این سایت و قسمت جستجو آدرس دامنه سایت خودتان را وارد کنید و روی دکمه SEARCH کلیک کنید.
تایید صلاحیت
تایید صلاحیت فردی شما از سمت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا از دیگر شروط دریافت ای نماد می باشد. تایید صلاحیت نیازی به مراجعه حضوری ندارد و نتیجه استعلام در پرونده نماد در سامانه به ثبت می رسد و برای شما ایمیل می شود. چنانچه جواب استعلام منفی باشد یعنی هویت فرد متقاضی رد صلاحیت شده است و امکان درخواست مجدد نخواهد داشت. اما شخص با ورود به پنل کاربری خود دسترسی به این اماکن را دارد که درخواست فرجام خواهی یا همان بررسی مجدد صلاحیت فردی را به ثبت برساند. البته برای این درخواست باید به دادگاه تشکیل پرونده مراجعه نمایید و مدارکی مثل رأی دادگاه مبنی بر برائت، سند مشخص کننده اجرای حکم صادر شده توسط دادگاه، مدرکی که نشاندهنده مختومه شدن پرونده سوء سابقه و یا هرگونه سند دال بر رفع مشکل سوء سابقه را به همراه درخواست فرجام خواهی به ایمیل سایت اینماد به نشانی amaken@enamad.ir ارسال نمایند.
حداقل سن 18 سال
از دیگر Aرایط اخذ ای نماد داشتن 18 سال سن مس باشد. چنانچه متقاضی دریافت ای نماد کمتر از 18 سال باشد باید حکم رشد به دادگاه ارائه دهد. در قوانین قدیمی داشتن کارت پایان خدمت ضروری بود اما با تغییر قوانین بدون کارت پایان خدمت نیز می توان جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کرد.
اهمیت داشتن نماد اعتماد الکترونیکی
داشتن نماد اعتماد الکتریکی باعث افزایش نرخ بازدید سایت و افزایش ترافیک سایت می شود. از دیگر مزایای مهم داشتن ای نماد موارد زیر را می توان نام برد:
- داشتن لوگو ای نماد اعتماد باعث می شود که مشتریان راحت تر به شما اعتماد کنند و خرید اینترنتی خود رابا خیال راحت از سایت شما انجام دهند.
- داشتن ای نماد نشان دهنده قانونی بودن فعالیت شما در اینترنت می باشد.
- امکان همکاری با اداره پست بعد از دریافت ای نماد جهت راه اندازی سیستم تحویل کالا در محل.
- با اخذ ای نماد می توانید به راحتی جهت دریافت درگاه بانکی اقدام کنید تا کاربران با پرداخت آنلاین محصولات شما را خریداری نمایند.
معرفی انواع نماد اعتماد الکترونیکی
سایت های که در ای نماد به ثبت می رسند ، بررسی اعتبار و کیفیت آنها با ستاره نمایش داده می شود. به گونه ای که هرچه سطح اعتماد و کیفیت عملکرد یک وب سایت بالا باشد ستاره بالاتری دریافت می کند. معرفی انواع نماد اعتماد الکترونیکی :
- نماد موقت : نماد موقت جهت سرعت بخشیدن به فرایند دریافت ای نماد است و به وب سایت های فروشگاهی که حداقل معیار ها را دارند اعطا می شود.
- نماد دائم یک ستاره : پس از اخذ نماد موقت جهت دریافت نماد دائم فروشگاه یا کسب و کار بررسی می شود. دریافت نماد دائم نیازمند معیار ها و شرایط خاصی می باشد. این قوانین و معیار ها در سایت ای نماد برای کاربران نمایش داده می شود.
- نماد دائم دو ستاره : معیار ها وقوانین دریافت نماد یک ستاره و دو ستاره با هم شباهت دارند ، با این تفاوت که برای دریافت نماد دائم دو ستاره به گواهی امنیت SSL هم نیاز خواهید داشت.
شماره تماس : ۰۹۱۳۵۷۵۷۰۳۰ |
شماره دفتر:۰۳۱۹۵۰۱۰۲۵۸ |
شماره پشتیبانی :۰۳۱۳۲۲۳۱۵۷۳ |
آدرس: اصفهان،خيابان چهارباغ خواجو، انتهای خیابان عافیت، بن بست شاد(۸)،پلاک ۳۰ |
اخذ نماد اعتماد الکترونیکی چقدر زمان می برد؟
بعد از تایید آدرس ، شماره تلفن محل فعالیت کسب و کار اینترنتی و استعلام صلاحیت فردی ، در صورتی که در اولین فرصت نسبت به رفع نواقص و تکمیل مدارکی که از سوی کارشناسان تعیین می شود اقدام نماید ، می توان گفت اعطای نماد اعتماد الکترونیکی 7 الی 10 روز زمان می برد.
هزینه دریافت ای نماد
سازمان توسعه تجارت الکترونیکی با انتشار اطلاعیهای بیان کرد که طبق قوانین جدید ، هزینه اعطای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد برای کسب و کارها 175 هزار توامن می باشد. این مبلغ اعلام شده هزینه دو سال می باشد ، همچنین این سازمان اعلام کرد مشترکین امکان پرداخت این هزینه را در دو قسط دارند. پیشتر اینماد به صورت یکساله اعطا میشد و حالا به صورت دو ساله داده میشود. علاوه بر این مبلغ یک هزینه جداگانه برای هزینه پست نیز دریافت می شود.
مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی
لازم به ذکر است بیان کنیم که تمام مراحل اخذ ای نماد به صورت اینترنتی انجام می شود و نیاز به مراجعه حضوری ندارد. تنها سایت رسمی جهت اعطای ای نماد سازمان توسعه تجارت الکترونیکی می باشد. مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی :
ایجاد حساب کاربری
در مرحله اول با ورود به سایت ای نماد روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک نماید و اطلاعات درخواستی را وارد نماید. پس از ایجاد حساب برای دریافت ای نماد برای ورود به سامانه با نام کاربری و رمز عبور خود اقدام نماید.
تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک
در این مرحله پس از ورود به حساب کاربری خود با کلیک روی گزینه تکمیل اطلاعات ، مشخصات و اطلاعات درخواستی را در فرم مورد نظر تکمیل نماید. پس از این عملیات گزینه بارگذاری مدارک را انتخاب نمایند.
احراز اطلاعات
در قسمت احراز هویت ، کد دریافتی را به شماره موردنظر با تلفن همراه خود ارسال نمایید. پس از گذست زمان کوتاهی از سامانه خارج شده و جهت ادامه مراحل مجدد وارد شوید. در این بخش تلفن ثابت نیز احراز هویت می شود.
افزودن کسب و کار
با ورود به این مرحله باید اطلاعات مورد نیاز در مورد کسب و کار خود را وارد نماید.
تاییدیه فنی
پس از افزودن اطلاعات کسب و کار خود به منظور دریافت تاییدیه فنی ، گزینه مدیریت کسب و کار را انتخاب کنید. تاییدیه فنی جهت بررسی هویت فرد متقاضی می باشد که امکان دسترسی مجاز به سایت ثبت شده را دارد.
تعیین نوع خدمت
با انتخاب گزینه لیست خدمات و مجوز ها در این مرحله ، نوع محصول یا خدمت خود را مشخص می کنید. اگر خدمتی که ارائه می دهید نیازمند مجوز باشد ، باید مجوزهای لازم را بارگذاری کنید.
تکمیل فرم نظرسنجی
با راهیابی به این مرحله لازم است در نظر سنجی سازمان توسعه تجارت الکترونیکی شرکت کنید.
احراز اطلاعات کسب و کار
احراز اطلاعات کسب و کار به منظور تایید آدرس محل فعالیت، ایمیل و شماره تماس کسب و کار اینترنتی صورت میگیرد. برای تایید شماره تلفن با شماره درج شده در این بخش تماس می گیرید و پس از درخواست کد تایید آن را وارد می کنید. روی گزینه ارسال ایمیل جهت تایید ایمیل کلیک کنید ، سپس کد دریافتی را در کارد مربوطه وارد نماید. جهت تایید و صحت آدرس وارد شده یک کد به آدرس پستی شما ارسال می شود و در بخش مورد نظر این کد را وارد نماید. پس از اتمام این مراحل گزینه تایید را انتخاب نماید.
ارسال پرونده برای کارشناس
با تکمیل اطلاعات در مراحل قبلی پرونده شما باید از سوی کارشناسان تایید و بررسی شود. برای بررسی پرونده گزینه ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس را انتخاب کنید.
تعهدنامه
با ورود به این مرحله فایل تعهد نامه را پرینت گرفته و سپس تکمیل نماید. بعد از تکمیل یک گواهی امضا از دفتر خانه دریافت کنید. تعهدنامه به منزله پذیرش پیگیریهای قانونی و تعلیق نماد پس از نقض تعهدات یاد شده است.
دریافت نماد
پس از پشت سر گذاشتن تمام این مراحل و تایید نهایی کارشناسان ، نماد اعتماد شما صادر می شود. پس از اخذ ای نماد کد و لوگو آن در دسترس شما قرار می گیرد.
مدارک مورد نیاز برای دریافت ای نماد
متقاضیان حقیقی
- تصویر مجوز فعالیت (در صورت وجود)
- تعهدنامه شخصیت حقیقی
- عکس از مدارک هویتی
- اجاره نامه یا سند ملک کسب و کار (یا منزل)
متقاضیان حقوقی
- تصویر آگهی روزنامه رسمی
- تصویر اصل اساسنامه
- آگهی آخرین تغییرات آدرس
- آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئتمدیره
- آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شركت
- تعهدنامه شخصیت حقوقی
- تصویر پروانه / مجوز فعالیت
شماره تماس : ۰۹۱۳۵۷۵۷۰۳۰ |
شماره دفتر:۰۳۱۹۵۰۱۰۲۵۸ |
شماره پشتیبانی :۰۳۱۳۲۲۳۱۵۷۳ |
آدرس: اصفهان،خيابان چهارباغ خواجو، انتهای خیابان عافیت، بن بست شاد(۸)،پلاک ۳۰ |
قوانینی که دارندگان ای نماد باید رعایت کنند
- هر گونه تغییر در کسب و کار خود را در اولین فرصت باید به سازمان اطلاع دهند.
- باید حداکثر در طول دو روز پیام ها و اخطار های دستگاه های نظارتی را پاسخ دهند.
- در تمام مدت فعالیت و اعتبار خود به قوانین موجود در متن تعهد نامه پایند باشند.
- در صورت تعطیلی یا نداشتن فعالیت بدون غذر موجه به مدت 3 ماه پس از دریافت دو تذکر از سوی سازمان ، در صورت حل نکردن مشکل نماد اعتما شما باطل می شود.
- فراهم کردن شرایط لازم جهت دسترسی و ورود بازرسان