تبلیغنویسی صفحه محصول سایت
1396-08-09ریدایرکت 301 چیست وچه اهمیتی در سئو دارد ؟
1396-09-19محتوای همیشه سبز
اگر شما محتوایی خلق کردهاید که بدون در نظرگرفتن زمان وکهنگی، همواره برای مخاطبان جذاب و آموزنده باشد، شما یک محتوای همیشه سبز تولید کردهاید. محتوای همیشه سبز یا همان Evergreen Content بدون کهنگی و قدیمی شدن همیشه مورد نیاز هستند، این گونه محتواها گاها با برنامه قبلی تولید میشود اما جالب است بدانید بسیاری مواقع این محتواها کاملا تصادفی تولید میشوند.
نکته دیگر اینکه حتی نوشتههای همیشه سبز نیز در طول زمان به ویرایش جزئی و بهبود نیاز دارند، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا نیرویی برای بررسی دائمی محتواهای تولید شده دارند تا واژههای قدیمی و جملاتی که دیگر اعتباری ندارد را شناسایی کنند و بروزرسانی یا حذف کنند.
یکی از ابزارهای کارامدی که در این زمینه وجود دارد گوگل ترندز است. گوگل ترندز ابزاری است که میتوانید به وسیله آن میزان جستجوی عبارات مختلف را بررسی کنید و در حقیقت رفتار کاربران اینترنت یا جامعه هدف خود را بر اساس عباراتی که جستجو میکنند بررسی کنید. مثلا میتوانید ببینید کلمه دوچرخه در چه مناطق جغرافیایی و در چه فصلهایی بیشتر جستجو شده و آیا اصلا میزان جستجوی آن رشدی داشته یا نزولی بوده است ؟ با استفاده از این ابزار میتوانید بفهمید تاریخ انقضای کدای کلمات کلیدی گذشته و باید با چه کلمات جدیدی جایگزین شود تا در جستجوی کاربران یافته شود.
برای مثال دو کلمه “طراحی سایت” و ” سئو” را در گوگل ترندز باهم مقایسه کردهایم .همانطور که درنمودار زیر مشاهده میکنید با اینکه میزان جستجو “طراحی سایت” بیشتر از “سئو” است اما رشد نمودار “سئو” در گذر زمان بیشتر از “طراحی سایت” است. همچنین میتوانید محبوبترین ترندهای صنعت خودرا هم پیدا کنید و در صورت لزوم استفاده کنید.
بررسی رفتار مخاطبان شبکههای اجتماعی با محتوای تولید شده
اگر در سازمانتان یک تیم برای تولید محتوا دارید و یک تیم برای شبکههای اجتماعی، شما در حال پسرفت و از دست دادن بازار خود هستید. شبکههای اجتماعی و تولید محتوا در واقع یک تیم هستند که بصورت پویا همپوشانی مطالب دارند. تیم محتوا موضوع جدید خودرا از تیم شبکههای اجتماعی میگیرد که بر اساس سلیقه مخاطبان انتخاب شده ، سپس در همین زمینه محتوایی تولید میکنند، تیم شبکههای اجتماعی خلاصهای از آنرا در شبکههای اجتماعی منتشر میکند و منتظر واکنش مخاطب میماند تا موضوع محتوای بعدی را پیدا کند.
در بسیاری از سازمانها، این دو تیم در یک قالب باهم همکاری میکنند. بهتر است فرصتی را فراهم کنید که دو تیم بتوانند حداکثر تعامل را باهم داشته باشند. مطمئن شوید که این تعامل همواره وجود داشته باشد تا بتوانید بیشترین ترافیک، لایکها و به اشتراکگذاریها را در شبکههای اجتماعی بدست آورید.
نکته دیگر این است که نباید برای جذب ترافیک فقط به شبکههای اجتماعی تکیه کنید.چون محتوای شما فقط برای مخاطبین شبکهای اجتماعی تولید نمیشود. برای مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین لباس و کفش دارید، مخاطب اینترنتی شما روی عباراتی نظیر “خرید اینترنتی کفش” جستجو دارد و سرمایهگذاری شما باید روی این کلمات باشد، ولی در صفحات اجتماعی خود با صحبت درباره برندها و مُد روز میتوانید مخاطب جذب کنید.
تغییر سرعت تولید محتوا
اکنون میدانید چگونه باید تولید محتوا کنید و میتوانید نرخ بازگشت سرمایه در این بخش را محاسبه کنید. لازم نیست در این لحظه ناگهان به سمت تولید طوفانوار محتوا حرکت کنید و وبلاگ سایت را ناگهان سرریز کنید اما باید به فکر تولید بیشتر محتوا برای سایت خود باشید
تغییر سرعت تولید محتوا یعنی آیا نیاز به چند نویسنده اضافی یا حتی برونسپاری برای تولید محتوا دارید یا نه؟ براحتی میتوانید با هزینه مناسبی از طریق برونسپاری، محتوای خوب با حجم مناسبی تولید کنید.سعی کنید بیشتر در زمینههایی که تجربه موفقیت در آن داشتهاید محتوا تولید کنید ولی موضوعات جدید و سلیقه کلی مخاطبین را هم در نظر بگیرید
افزایش سرعت تولید محتوا، فقط به تولید بیشتر محتوا ختم نمیشود بلکه بحث برسر بهبود کیفیت محتوا و بدنبال آن افزایش اشتراک گذاری و افزایش لایکهاست. پس علاوه بر افزایش ترافیک سایت باید بتوانید نرخ تبدیل را هم با استفاده از این مطالب بالا ببرید.
درابن باره بجای آنکه به دنبال افرادی باشید که امور مختلف را برای شما انجام دهند بدنبال افراد متخصصی باشید که یک کار بخصوص را به بهترین شکل برای شما انجام دهد. حتما یک نفر را برای بررسی لینکها و برچسبهای مطالب تولید شده داشته باشید که همزمان محتوای قدیمیتر را همچک کند و مطمئن شوید مطالب قدیمی هنوز سبز هستند.
و اخرین نکته اینکه لازم نیست همه چیز را پیش از آغاز بدانید. باید شروع کنید و با هر مشکلی بیاموزید چگونه باید با این مورد برخورد کنید.