مشاهده و تحلیل رفتار بازدیدکننده در سایت
1396-08-07محتوای همیشه سبز
1396-09-12تبلیغنویسی صفحه محصول سایت
متنی که در صفحه محصول مینویسید میتواند شما را ثروتمند کند. اگر با اصول تبلیغنویسی و کپیرایتینگ آشنا باشید میتوانید صفحات بسیار کارامد تری در سایت ایجاد کنید که نرخ تبدیل بالاتری دارند و فروش سایت را افزایش دهید. دراینجا به ۵ سوال کلیدی درباره تبلیغنویسی برای صفحه محصول سایت و پاسخ آنها میپردازیم.
۱. متن کوتاه بهتر است یا متن طولانی؟
هر چه تبلیغنویسی صفحه محصول سایت طولانیتر باشد و توضیحات بیشتری درباره محصول بدهد شانس خرید بالاتر میرود. این کار باعث اعتماد بیشترشخص بازدید کننده میشود و محصول از دید بازدیدکننده باارزشتر قلمداد میشود و بهطورکلی مخاطب حس بهتری به محصول پیدا میکند.
تصور کنید بخواهید یک گوشی یک میلیون تومانی را در سایت بفروشید، اگر تنها مدل و برند آنرا ذکر کنید و جزئیاتی برای آن ننویسید محال است که شخصی این محصول را از شما بخرد، در عوض هرچقدر توضیحات بیشتری درباره اندازه صفحه ، کیفیت دوربین و قابلیتهای پردازشی آن ارائه کنید ، همین که متخصص بنظر برسید ، مخاطب رقبت بیشتری برای خرید از شما پیدا خواهد کرد.
صفحه محصول باید حدود ۸۰۰ کلمه باشد. بهتراست برای هر محصول حداقل ۴ تا ۵ صفحه توضیح داشته باشیم .
۲. آیا متن طولانی خوانده میشود؟؟؟ آیا خسته کننده نیست ؟
جالب است بدانید که اکثر مواقع بازدیدکننده برای خرید یک محصول همه یک صفحه را مطالعه نمیکند اما حین مطالعه دقیقا بهجایی میرسد که اعتماد میکند یا نیازش تشدید میشود و همینجا خرید را نهایی میکند. البته بسیار مهم است که چیدمان متن مناسب باشد تا بازدیدکننده از صفحه محصول خارج نشود و به بررسی آن ادامه بدهد. و مهمتر آن است که خود را بجای خواننده بگذارید و همه اطلاعاتی که او نیاز دارد بداند را براش بنویسید
این متن باید تا جای ممکن طولانی باشد و همه موارد و جزئیات در آن ذکر شود اما هیچگاه نباید متن تنها و دنبال هم باشد چون خسته کننده میشود. باید سعی کنید متن را به بخشهای کوچکتر ۵ یا ۶ خطی تقسیم کنید و با استفاده از ایکن و عکس به آن جذابیت ببخشید.
بین دو بخش باید حداقل دو یا سه Enter بزنید تا فضای سفید بوجود آمده فرصت استراحت به مغز مخاطب بدهد و شخص در اطلاعات زیاد گیج و مبهوت نشود. بازدیدکننده همیشه باید احساس کند حق انتخاب با خودش است و خودش انتخاب کند که کدام قسمت را بخواند. همچنین هرکدام از این پاراگرافها باید یک عنوان مناسب و مرتبط داشته باشد که شخص با یک نگاه بتواند تشخیص دهد کدام بخشها را بخواند و از کدام قسمتها عبور کند.
۳. کدام قسمتهای صفحه بیشتر خوانده میشود؟
اولین سطرها و خطوط انتهای صفحه مهمترین بخشهایی هستند که همیشه بیشترین توجه را به خود جلب میکنند. یک ساعت شنی را درنظر بگیرید. باید از این قسمتها بهتر استفاده کنید. به خصوص پایینترین بخش صفحه محصول. چون در این قسمت بازدیدکننده بلخره تصمیم میگیرد که از صفحه خارج شود یا بررسی بیشتری انجام دهد.
عنوانها مهمترین بخشهایی هستند که دیده و خوانده میشوند همچنین جاهایی که ما عمدا با رنگ یا فونت متفاوت برجسته کردهایم.
نکات مهمی که میخواهیم حتما دیده شود باید با رنگ متفاوت یا اندازه بسیار بزرگتر یا استفاده از گرافیک مناسب برجسته شود.
۴. استفاده از گرافیک مناسب و تاثیر آن ؟
هدف از گرافیک در صفحه محصول «کمک به انتقال پیام نهایی» است.در تبلیغنویسی همیشه توجه کنید که بلحاظ گرافیکی بایدچیدمان صفحه را طوری قرار دهید تا محصول بهتر دیده و فروخته شود. اگر گرافیک خودش آنقدر جذاب باشد که کل توجه را به خود جلب کند کمکی به انتقال پیام بازاریابی نخواهد کرد و نتیجه معکوس میگیرید.
توصیه میشود در سایتهای حرفهای و کسبوکاری ( به جز سایتهایی که برای کودکان طراحی شده است) بیش از حد از گرافیک استفاده نکنید و طراحی ساده و با حداقل اجزا باشد.
۵. صفحات محصول سایت چند بار خوانده میشود؟
مغز انسان زمانی که با یک متن طولانی مواجه شود ابتدا کل آن را اسکن میکند یعنی با یک نگاه، سعی میکند ارزش آن را تخمین بزند تا تصمیم بگیرد آیا ارزش مطالعه بیشتر را دارد یا خیر.در اولین اسکن، تصمیم میگیریم چه جاهایی از متن خوانده شود، سپس در دومین اسکن که عمیقتر است شروع به خواندن بخشهایی میکنیم که از دید ما ارزشمندتر است. پس هر متن تبلیغاتی حداقل دو بار خوانده میشود.
با دانستن جواب سوال پنجم به این نتیجه میرسیم که صفحه محصول خود را باید برای اسکن اول طراحی کنیم. بهترین معیار آن است که اگر بازدیدکننده در کمتر از ۷ ثانیه صفحه محصول ما را بررسی کند، آن قسمتهایی که از دید ما بسیار مهم است مورد توجهش قرار میگیرد و به بررسی بیشتر بپردازد
دانلود فایل PDF همین مقاله (برای مطالعه آفلاین روی لبتاپ و گوشی )