بک لینک چیست
1395-10-27طراحی سایت پارالاکس
1395-10-28بهبود نتایج جستجوی گوگل
1- بهبود امتیاز (CTR (Click Through Rate یا درصد کلیک خور:
برای جذب کاربر و مشتری از طریق سایت باید میزان کلیک خور یا همان CTR سایت خود را افزایش دهید .پیوندهای داخلی، مطالب مرتبط و تصاویر ترغیب کننده که باعث میشوند کاربر کنجکاو شده و روی لینکی از سایت شما کلیک کند
و در واقع زمان بیشتری در سایت شما بماند و صفحات بیشتری را بازدید کند همه از روش های بهبود CTR است.
2- کاهش BounceRate :
Bounce Rate به معنی ضریب بازگشت یا درصد خروج یا نرخ پرش می باشد. یعنی تعداد کاربرانی که تنها یک صفحه از سایت شمارا (از طریق موتور جستجو) بازدید کردند و بدون مشاهده صفحات ولینکهای دیگر از آن خارج شدند. ضریب بازگشت Bounce Rate به مدت زمان حضورکاربر در سایت بستگی ندارد و معیاری برای سنجش جذابیت سایت و ارجاعات داخلی و نحوا نمایش مناسب محتوا از دید بازدیدکنندگان است.
3- استفاده از Schema.org :
پروتکل جدید که شرکت گوگل ، یاهو و بینگ ایجاد و استاندارد سازی کردند که به وب مسترها اجازه میدهد به محتویات سایت بطور هدفمند دسترسی پیدا کنند. این پروتکل کدهای HTML ای هستند که محتوا را برای موتور جستجو توصیف میکنند. برای مثال عبارت 3ستاره برای گوگل تنها دو کلمه تشکیل از حروف هستند اما این پروتکل به گوگل توضیح میدهد که “3ستاره” مربوط به امتیاز این مطلب است.یا وقتی کسی درباره توضیحات یک محصول جستجو میکند ،این پروتکل کمک میکند تا گوگل متوجه شود “50 اینچ” جز مشخصات محصول “تلویزیون ال ای دی ” است و نه یک متن تنها.
4- تولید محتوای باکیفیت
هیچچیز به اندازه محتوای باکیفیت، روی نتیجه گوگل تاثیر گذار نیست. محتوایی که کپی نشده باشد و برای کاربر نوشته شده باشد.گاهی دیده میشود عدهای مطالب رو جوری مینویسند که به مزاق گوگل خوش بیاید و عمدا کلمات مورد نظر را در مطلب تکرار میکنند تا نشان دهنده اهمیت ان کلمه باشد.جالب اینجاست که بر اساس قواعد نگارش تکرار بیش از حد یک کلمه در متن براحتی قابل شناسایی است و گوگل ازین روش برای تشخیص مطالب تقلبی استفاده میکند. در حین طراحی سایت آگاه باشید که تنها راه موفقیت طولانیمدت SEO تولید محتوای با کیفیت است که برای کاربر نوشته شده باشد.
5- تجربیات کاربر را تصور کنید :
تصور کنید که شما بجای یک کاربر به سایتتان رجوع کردید، ایا از زمان لود سایت راضی هستید ؟ آیا چیدمان صفحه را می پسندید؟؟ آیا مطالب گیرا و جذاب هستند ؟ آیا از تصاویر مناسب استفاده شد ؟ به عنوان یک کاربر با سواد اینترنتی کم چقدر در استفاده از این سایت راضی هستید ؟ به عنوان یک کاربر خبره اینترنت چقدر این سایت مطابق استانداد طراحی شده است.آیتمهایی مانند طراحی سایت ، زمان بارگزاری صفحه، لینکها، میانگین زمان اضافه شدن محتویات جدید ، استفاده از تصاویر مناسب و همچنین استفاده از ویدئوهای مناسب در تجربه و دید کاربر از سایت شما تاثیر زیادی دارد.نوع ارائه محتوا نیز آیتم مهم بعدی است که مهم و تأثیرگذار است.
6-فعالیت و بازخورد از شبکههای اجتماعی :
اطلاعات ثبت شده در شبکههای اجتماعی بسیار مورداستفاده موتورهای جستجو است. بهخصوص توئیتر و فیسبوک و گوگل پلاس که اطلاعاتشان با الگوهای خاصی ثبت شده و به راحتی مورد استفاده موتورهای جستجو قرار میگیرد. آنها صفحههای مردمی و پربازدید را مورداستفاده قرار میدهند. با فعالیت مستمر در شبکههای اجتماعی و حضور در صفحات استراتژیک و مهم این شبکهها و طراحی دقیق سایت خود میتوانید تأثیر مثبتی در ارتقای جایگاهتان بگذارید. پس در ردههای بالای رقابتی دز نتایج گوگل حتما به سراغ صفحات اجتماعی بروید.
7- بهینهسازی صفحات :
توضیحات متا یک صفحه (Meta Description) و کلیدواژهها (Meta Keyword) درموتورهای جستحو بسیار مهم اند. توضیحات متا در گوگل و بینگ باید کمتر از ۶۵ حرف داشته باشند. توضیحات متای شما باید بدرستی مطلب را بطور خلاصه توصیف میکند. این باعث میشود کاربران در یک نظر بیشتر جلب سایت شما شوند و CTR شما هم افزایش بیابد.
8- لینکهای باکیفیت بسازید :
لینکهای معتبر ،اطلاعات قابل استنادی هستند که کار موتور جستحو را راحت میکنند و براحتی قابل مراجعه هستند. اضافه کردن لینک اطلاعات پرتکرار و منابع باارزش به بهبود نتایج جستجوی گوگل کمک میکند. همچنین شما باید اهمیت ویژهای به کلمات کلیدی بدهید. این کلمات را بهطور صحیح و قابل فهم در محتوا و لینکها به کار ببرید. این کار باعث میشود شما در کسب رتبههای بالا موفق باشید.
9- ایجاد قابلیت Crawling و بهینه سازی آن :
Crawler ربات گوگل برای بررسی و آنالیز سایت است، سایتی که قابلیت Crawling نداشته باشد مسلما ایندکس نخواهد شد و در نتایججستجو پیدا نمیشود . با استفاده از نقشه سایت XML و استاندارد RSS میتوانید سیستم Crawling خود را بهبود ببخشید. Robots.txt نیز ابزاری است که دسترسی رباتها را کنترل میکند،مثلا دسترسی رباط به کدهای طراحی سایت را محدود میکند تا کدها به عنوان محتوا ایندکس نشوند، بدقت Robots.txt خود را تنظیم کنید تا ضمن جلوگیری از دسترسی به کدها، در بهبود سئو شمارا یاری کند.
10- ساختار لینکهای داخلی :
لینکهای داخلی از چند جهت با اهمیت هستند. اول اینکه باعث هدایت Crawler به صفحات دیگر سایت میشوند بنابراین Crawler زمان بیشتری در سایت شما صرف میکند ، دوم آنکه باعث جذب کاربر و ترقیب او به مطالعه بیشتر صفحات سایت شما میکند و این مورد CTR را بالا میبرد.مطمئن شوید که لینکهای داخلی بخوبی کار میکنند و در جای درستی از صفحه قرار گرفته اند.بک لینک نیز نکته مهم بعدی است که باید در طراحی سایت برای آن وقت بذارید.
11- علامتهای جغرافیایی (GEO Signals):
اینکه بازار هدف شما در چه نقطه جغرافیایی است نکته مهمی است، علامت جغرافیایی بشما کمک میکند تا مشخص کنید فعالیت شما در چه منطغه جغرافیایی است و بنابراین بهتر میتوانید کاربران هدف خود را پیدا کنید. موتورهای جستجو معمولا از روی IP و آیتمهای دیگری،موقعیت کاربران را مشخص میکنند و سپس بهترین نتیجه را برایشان بازمیگردانند.
12- انتخاب دقیق نام دامین/دامنه :
نام دامنه یا همان آدرس اصلی سایت به دو دلیل در SEO اهمیت دارد.اولاز همه اینکه نام دامنه مرتبط با کلمات کلیدی ، کار را برای شما تا حد زیادی آسان میکند چون به سایت شما موضوعیت بیشتری میبخشد. دوم اینکه دامنه های محلی مثل ir خود مانند یک علامت جغرافیایی عمل کرده و این یک امتیاز محسوب میشود.
13- از متدهای Black Hat (کلاهسیاه) استفاده نکنید :
تکنیکهایی مثل پنهانکاری (ارائه محتویات مختلف به لینکها و کاربران) ، محتویات خودکار ایجاد شده ، محتویات کپی شده و استفاده از متون پنهانشده در صفحه تکنیکهای بلک هت بهحساب میآیند و براحتی قابل شناسایی هستند. استفاده از این روش هیچ تأثیر مثبتی در بهبود جایگاه شما نخواهند داشت. حتی احتمال بن شدن کسانی که از این متدها استفاده کنند نیز وجود دارد.