۷ فاکتور مهم رتبه‌ بندی سایت در گوگل برای سال ۲۰۲۰
۷ فاکتور مهم رتبه‌ بندی سایت در گوگل برای سال ۲۰۲۰
ژانویه 19, 2020

بهترین ساختار برای جستجوی گوگل ادز چگونه است؟

گوگل ادز

گوگل ادز

بازدیدها: 0

بهترین ساختار برای کمپین جستجوی گوگل ادز چگونه است؟

 

در نظر بگیرید شما یک فروشگاه اینترنتی با کلی محصول، صفحه و کلمات کلیدی دارید و می خواهید در گوگل تبلیغ کنید.

همیشه قبل از هرکاری، باید در نظر بگیرید که کدام محصول را می خواهید هدفگیری کنید.

کاربران را به کدام صفحه سایت بفرستیم؟ در صورت جستحو، کاربر را به کدام صفحه از سایت هدایت شود؟

در نتیجه برای حل این مسئله بزرگ در تبلیغات گوگل، باید از روش  تقسیم مسئله بزرگ به قسمت‌های کوچکتر استفاده می‌کنیم ، یعنی ابتدا باید ساختار سایت خود را بررسی کنیم و بتوانیم محصولات خود را دسته‌بندی و تفکیک کنیم.

خوشبختانه سیستم گوگل ادز به روشی طراحی شده که شما بتوانید ساختاری منطقی برای هدفگیری محصولات خود بچینید.

 

 

گوگل ادز

گوگل ادز

سطح حساب کاربری ( Account Level)

بالاترین و اولین سطحی که در تبلیغات گوگل با آن سروکار داریم، سطح حساب کاربری است.

در اصل ، کمپین های تبلیغاتی شما در یک حساب کاربری ایجاد می‌شود.

هر مبلغی که در نظر دارید برای کمپین تبلیغاتی خود هزینه کنید بایستی از طریق این حساب کاربری شارژ شود.

بطور کل می‌توان گفت که هر حساب کاربری در ادوردز دارای مولفه‌های زیر است:

  • پرداخت‌های شما (Billing & payments) از طریق این حساب انجام می‌شود
  • هر حساب متصل به یک ایمیل اختصاصی است و با استفاده از رمز عبور برای شما قابل دسترسی خواهد بود
  • هر حساب دارای یک کد شناسایی مشتری (Customer ID) است که در سیستم گوگل با آن شناسایی می‌شوید

البته به دلیل تحریم‌های شرکت گوگل، شما نمی‌توانید از ایران برای خود یک حساب کاربری ایجاد و آن را شارژ کنید و لازم است به واسطۀ یکی از شرکت‌های ایرانی که در خارج از کشور حساب دارند و خدمات تبلیغ در گوگل ادز را ارائه می‌دهند، حساب خود را شارژ و کمپین‌تان را راه‌اندازی کنید.

 

 

گوگل ادز

گوگل ادز

سطح کمپین ( Campaign Level)

بعد از اینکه حساب کاربری شما ایجاد شد، می‌توانید کمپین های خود را در این حساب راه‌اندازی کنید.

در نظر داشته باشید تا اینجا برای خود یک حساب کاربری راه‌اندازی و مبلغ ۱۲۰ درهم امارات در آن شارژ کرده‌اید.

گام بعدی شما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی برای فروشگاه‌تان است.

در کل هر کمپین تبلیغاتی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • بودجه روزانه (Daily budget) که تعیین کننده حداکثر هزینه مصرفی شما برای کمپین مورد نظرتان در هر ۲۴ ساعت است
  • تنظیماتی همچون زمان نمایش، مکان نمایش، دستگاه‌های مورد هدفگیری (موبایل و تبلت و دسکتاپ) و استراتژی‌های قیمت‌گذاری (Bid strategy)
  • هر کمپین شامل گروه‌های تبلیغ (Ad groups) شما است.
  • هر کمپین تبلیغاتی دارای افزونه‌های تبلیغاتی مختص به خودش را داشته باشد.
  • هر مبلغی را که شما در حساب کاربری خود شارژ نموده‌اید، با توجه به بودجۀ روزانه‌ای که برای هر کمپین تعریف کرده‌اید، توسط کمپین‌های فعال مصرف می‌شود.

شما در حسابی که دارید می‌توانید هر تعداد کمپینی که مدنظرتان است را ایجاد کنید.

به طور مثال در نظر بگیرید شما یک سایت برای فروش تلفن هوشمند دارید و یک سایت هم برای فروش تلویزیون.

برای هرکدام این سایت‌ها می‌توانید یک کمپین جداگانه راه‌اندازی کنید.

در اصل ، مهم‌ترین ویژگی هر کمپین در سیستم تبلیغات گوگل ادز، هدفی است که شما از راه‌اندازی آن کمپین دارید.

شما باید به ازای هر هدفی که دارید، نوع کمپین متناسب با آن را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید در کمپین‌های مختلفی که دارید، کلمات کلیدی یکسانی نباید هدفگیری شود.

به عنوان مثال اگر شما ۲ سایت قهوه  دارید و می‌خواهید تبلیغ هر دو سایت را برای کلمۀ «قهوه» فعال کنید، باید هر کمپین را در حساب جداگانه‌ای ایجاد کنید.

مگر اینکه کلمات مشابه نداشته باشند.

البته وجود کلمات مشابه باعث مسدود شدن تبلیغ شما نمی‌شود.

در نتیجه گوگل بین کلمات مشابه، تبلیغ شما را روی کلمه‌ای نمایش می‌دهد که از نظر خودش عملکرد بهتری دارد.

پس کمپین‌های شما به ظرفیت نمایش و ورودی مناسبی نمی‌رسند و  در نتیجه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

سطح گروه تبلیغاتی ( Ad Group Level)

 

تا این مرحله، شما حساب کاربری و سپس یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کرده‌اید.

حالا وقت آن رسیده که گروه‌های تبلیغاتی خودتان هم ایجاد کنید.

هر کمپین تبلیغاتی می‌تواند یک تا چند گروه تبلیغاتی (Ad group) داشته باشد.

برای مثال اگر شما یک فروشگاه موبایل دارید و دو دسته محصول سامسونگ و htc در سایت شما موجود می‌باشند، بهتر است دو گروه تبلیغاتی جداگانه راه‌اندازی کنید.

هر گروه تبلیغاتی دارای موارد زیر است:

  • یک یا چند متن تبلیغ (Ad text) مرتبط با محصول یا خدماتی که در سایت هدفگیری کرده‌ایم
  • یک صفحۀ فرود (Landing page) از سایت شما که همان صفحۀ محصول یا خدمات مورد نظرتان است
  • تعدادی کلمات کلیدی (Keywords) مرتبط با هر محصول و خدماتی که هدف گرفته‌اید
  • هر گروه تبلیغاتی می‌تواند افزونه‌های تبلیغاتی مختص به خودش را داشته باشد.

در اصل شما به ازای هر صفحه فرود از سایتی که قصد دارید هدفگیری کنید، لازم است یک گروه تبلیغاتی مجزا داشته باشید.

در نظر داشته باشید بهتر است تا جایی که می‌شود از گروه‌های تبلیغاتی جداگانه استفاده کنید.

برای مثال، اگر شما دو محصول تبلت و موبایل در فروشگاه اینترنتی خود دارید، بهتر است برای هر محصول، یک گروه تبلیغاتی جداگانه ایجاد کنید.

در نتیجه قطعا امتیاز شما افزایش می‌یابد و در نتیجه آن، هزینه‌های شما کاهش خواهد یافت.

زیرا هدف‌گیری شما دقیق‌تر است و در نتیجه کاربر راحت‌تر به چیزی که می‌خواهد دسترسی پیدا می‌کند.

پیشنهاد ما این است که بجای آنکه صدها کلمه کلیدی را تنها با یک متن تبلیغ به صفحه اصلی ارسال کنید، چند گروه تبلیغاتی داشته باشید که هر کدام با کلمات کلیدی مرتبط، صفحه مرتبطی از سایت شما را هدف‌گیری می‌کند.

همانطور که گفتیم هر گروه تبلیغاتی از ۳ مولفۀ متن تبلیغ، کلمات کلیدی و صفحۀ فرود تشکیل می‌شود.

 

گوگل ادز

گوگل ادز

۱- صفحه فرود ( Landing Page)

صفحۀ فرود در اصل یکی از آدرس‌های صفحه سایت یا URL شما است.

شما به وسیله  آدرس صفحه فرود می‌توانید تعیین کنید که در یک گروه تبلیغاتی، کاربر پس از کلیک روی متن تبلیغ شما در گوگل، به کدام صفحه از سایت هدایت شود.

در اصل، هر صفحه‌ای که شامل محصول یا خدمات شما است و قصد دارید روی آن صفحه تبلیغ بدهید، یک صفحۀ فرود محسوب می‌شود.

شما به ازای هر گروه تبلیغاتی، به یک صفحه فرود در سایت نیاز خواهید داشت.

 

گوگل ادز

گوگل ادز

۲- متن تبلیغ (Ad Text)

هر گروه تبلیغاتی دارای یک یا چند متن تبلیغ است.

هر متن تبلیغ نوشته‌ای است که کاربر پس از جستجوی کلمه کلیدی خود آن را در صفحه اول گوگل مشاهده و بر روی آن کلیک می‌کند.

گوگل در هر بار نمایش، یک متن تبلیغ را انتخاب و به کاربر نمایش می‌دهد.

در اصل اینکه شما برای یک گروه تبلیغاتی ۴ متن تبلیغ داشته باشید، گوگل بین این ۴ متن هر بار به انتخاب یک متن را نشان می‌دهد.

پیشنهاد ما این است که برای هر گروه تبلیغاتی خود چند متن تبلیغ متفاوت داشته باشید.

این کار باعث می شود که پس از مدتی متن تبلیغ جذاب‌تر که نرخ کلیک بیشتری نسبت به سایرین پیدا کرده را انتخاب و سایر متن‌ها را متوقف کنید.

اینکار یکی از روش هایی است که جهت بهینه‌سازی تبلیغات گوگلی باید انجام شود.

 

گوگل ادز

گوگل ادز

۳- کلمات کلیدی ( Keywords)

مهم ترین و اخرین سطح تحلیل در گوگل ادز کلمات کلیدی هستند.

شما باید برای هر گروه تبلیغاتی کلمات کلیدی جداگانه‌ای داشته باشید.

برای مثال کلمات مرتبط با گوشی سامسونگ را به گروه تبلیغات سامسونگ اضافه و کلمات مرتبط با گوشی htc را به گروه تبلیغاتی htc خود اضافه کنید.

در این حالت افرادی که کلمات کلیدی سامسونگ را جستجو می‌کنند، متن تبلیغ مرتبط با گوشی سامسونگ را مشاهده کرده و پس از کلیک بر روی آن، وارد صفحه سامسونگ خواهند شد.

تلاش ما در این است که تا جای ممکن مرتبط‌ترین کلمات را با متن تبلیغ و صفحه فرود انتخاب کنیم تا علاوه بر دریافت امتیاز کیفی بالاتر، شاهد کاهش هزینه‌ها نیز باشیم.

ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین کلمات کلیدی که کاربر جستجو می‌کند، با متن تبلیغی که می‌بیند و صفحه فرودی که به آن هدایت می‌شود از مهم‌ترین راز‌های موفقیت در تبلیغات گوگل است.

این نکته ساده تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های شما دارد.

در اخر توجه داشته باشید که هرچقدر شما بتوانید ساختار مناسب تری برای تبلیغات خود ایجاد کنید، کیفیت تبلیغ شما افزایش و هزینه‌های آن کاهش می‌یابد.

با کسب شناخت کافی از ساختار تبلیغات در گوگل ادز مدیریت آن نیز برای شما آسان‌تر خواهد بود.

گوگل ادز

گوگل ادز

 

شرکت سایتک با رعایت تمامی نکات و قوانین گوگل ارائه دهنده خدمات فوق العاده در جهت طراحی سایت  است.

مارا به اشتراک بگذارید

1 Comment

  1. AffiliateLabz گفت:

    Great content! Super high-quality! Keep it up! 🙂

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ناحیه کاربری
شروع گفتگو
سوالی دارید؟ اینجا بپرسید
Powered by